Brajdić otkrio koliko će nakon obnove na korzu biti stabala, kako će izgledati terase…

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – Korzo, žila kucavica grada, uskoro će u obnovu. Radovi u projektu aglomeracije gotovo su dovršeni, a tijekom veljače u zemlju bi se trebala postaviti i posljednja kanalizacijska cijev. Nakon toga, u travnju bi trebala krenuti rekonstrukcija korza kojom će na njega biti postavljene kocke, najavljuje dogradonačelnik Igor Brajdić.

-Mislim da Bjelovar zaslužuje imati kocke kao jedan moderan, barokni europski grad kao što ima i Varaždin. Bit će to korzo dostojno Bjelovarčana i svih onih koji dolaze u naš lijepi grad. Što se tiče samih opločnika, tražili smo mišljenje građana, neka od njih smo usvojili, ali naravno da su zadnju riječ imali konzervatori – naglasio je. Novi izgled korza sastojat će se od tri vrste kocki. Za izradu projekta odgovorna je tvrtka B projekt na čelu s Igorom Barberićem i Sanjom Rajić.

-Danas je objavljeno javno savjetovanje koje će trajati pet dana. Nakon toga ide javna nabava i početak radova očekujemo u travnju – najavljuje Brajdić. Napominje kako su svi projekti u Gradu, ali i u ruralnim sredinama važni, no za rekonstrukciju korza postavljeni su vrlo strogi uvjeti.

-Godinu dana je rok izvođenja i zaista nema šale jer ovo je žila kucavica grada Bjelovara. Projekt je procijenjen na 11 i pol milijuna kuna. Izvođači moraju biti vrlo ozbiljni, tvrtka koja će to odrađivati mora zadovoljiti reference, odnosno u pet godina imati barem četiri ugovora koji se bave popločenjem jer na korzu treba popločiti devet tisuća četvornih metara, na dužini od 600 metara – ističe. Projekt će morati biti dovršen u godinu dana, ali on će se provoditi u tri etape kako ne bi svi ugostitelji u isto vrijeme morali micati svoje terase.

-Od gimnazije do dm-a je prva etapa, imamo četiri mjeseca za završiti je s uporabnom dozvolom, druga etapa ide od dm-a do Zagrebačke banke i treća od Zagrebačke banke do čitaonice – otkriva te napominje kako se na sve mislilo. S prometnim stručnjacima i policijom razgovarat će o prometovanju korzom, a po tom pitanju bit će vrlo strogi.

-Neće više biti moguća vožnja, a bit će ograničeno i vrijeme dostave. No, moramo biti svjesni da se na korzu nalaze institucije poput Fine i oni moraju ići po korzu jer se bave takvim poslom – navodi. Biciklističke staze, kaže Brajdić, trebaju kretati iz ruralnih područja ka korzu i to će se raditi kroz ITU mehanizam, no trenutno ne može govoriti o vožnji biciklom po korzu. Centar Bjelovara po završetku radova trebao bi se zazeleniti.

-U ovom trenutku imam 45 stabala kuglastih bagrema na korzu, a nakon obnove bit će ih 89. Zadržat ćemo postojeća stabla i napraviti dodatan prostor za nova. Struka kaže da su to dobra stabla, a i ona trebaju biti velika. Ne možemo na korzo od devet tisuća četvornih metara zasaditi sadnice stabla od pola metra – navodi. Grane drveća pustit će da rastu kako bi krošnje stvarale hlad. Moderniji izgled korzo će dobiti i usklađivanjem ugostiteljskih terasa.

-Naši ugostitelji će imati gotovo identične terase, svi koji to mogu. Siguran sam da ćemo uz najljepši park imati i najljepši korzo i da će ono ponovno izmamiti Bjelovarčane van – poručuje dogradonačelnik. Predstavnik ugostitelja na korzu Darko Čani zahvalio je Gradu na brizi za ugostitelje koji na korzu zapošljavaju oko 150 ljudi. Otkrio je i cijenu jedne od terasa kakve bi tijekom iduće godine trebalo postaviti još nekoliko ugostitelja.

-Ova terasa košta oko 200 tisuća kuna, malo je veća, a i sve su cijene otišle gore pa je zato toliko skupo – kazao je Čani.

Predstavnik tvrtke B projekt, Igor Barberić rekao je da korzo neće biti klizav, a zbog toga što će ploče biti fugirane neće biti ni propadanja potpetica niti će se kolica pretjerano tresti. Osim toga, ističe kako izbor opločnika nije slučajan.

-Izrađen je konzervatorski elaborat gdje je cjelokupna povijest opločenja našeg grada uzeta u obzir i u dogovoru s Ministarstvom kulture su odabrani opločnici koji će biti postavljeni na korzu. Korzo će biti u jednoj ravnini, više neće biti rubnjaka koji stvaraju problem za invalide i kolica. Imat ćemo najkvalitetniju vrstu opločnika koji su otporni na smrzavicu i sol, a mogu podnijeti vatrogasna vozila, što je bio jedan od uvjeta MUP-a. Imamo najmoderniju linijsku odvodnju koja gotovo neće biti vidljiva, građani će vidjeti samo dvije linije od inoxa, neće biti slivnika ni kanalica – napominje.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!