Online škola dovela u probleme prijevoznike! Mole Županiju i Vladu da se ne ogluše

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

U novom valu koronavirusa, online škola ponovno je postao “novi normalni” način obrazovanja sve većeg broj učenika. No, uz učenike, nastavnike i roditelje, zbog C modela nastave stradavaju i prijevoznici koji za vrijeme pandemije do škole i iz škole voze sve manji broj učenika. Da je situacija izrazito kritična, potvrdio nam je Berislav Saraja, komercijalni direktor tvrtke Čazmatrans Nova. Kaže Saraja da su najveći problem osnovne škole jer učenike, prema ugovoru, voze 180 dana u godini. Naime, brojni su domaći prijevoznici ugovorili prijevoz učenika za 180 dana godišnje, ali zbog zatvaranja škola u određenim su školama ostali bez ugovorenog i očekivanog prihoda.

– Imamo vozače koji cijelu godinu voze kod nas, vozila, kredite, leasinge i ostale troškove, a sada nam se odjednom opet zaustavljaju prihodi. Mi ne vozimo, a autobusi stoje. Nisu problem samo plaće za ljude jer radimo na tome da nam Vlada i dalje pomogne za plaće radnika, no još nam ostaje 70 do 75 posto troškova koje ne možemo pokriti – kaže Saraja.

Dodaje Saratlija da im ostaje još preko 50 posto stvarnih troškova koje imaju za hladni pogon. To su prvenstveno krediti banaka, leasinzi, održavanje prostora itd.

– Otvoreno preko Hrvatske udruge poslodavaca i od Ministarstva obrazovanja da nam pomognu. Naime, Županije pa tako i Bjelovarsko-bilogorska, od Ministarstva dobivaju novac za materijalne troškove. Voljeli bismo da Ministarstvo Županiji dozvoli da nam daju dio novca kako bi preživjeli. Inače, kada se opet djeca vrate u školu, više ih neće imati tko voziti. Više svojim rezervama ne možemo pokrivati troškove, a i prije koronavirusa bili smo kreditno slabi. Korona nas je dodatno oslabila, ako se Vlada ogluši, nećemo imati ni za plaće – dodaje Saraja.

Prema svemu sudeći, situacija je za prijevoznike kritična, a pitanje je dana hoće li ugledati ikakvo ili nikakvo svjetlo na kraju tunela.

– Ne vidim razlog zašto nam Županija ne bi priznala barem tih 50 posto troškova koje imamo za vrijeme trajanja modela C jer to je jednostavno viša sila. Nitko nije kriv za to i ne krivimo nikoga. No, treba nam pomoći da opstanemo. Vlada nam je do sada pomagala i zahvalni smo jako na tome, ne bi nas inače ni bilo više. Ali doista molimo da imaju razumijevanja barem za prvi kvartal kako bismo preživjeli i kako bi djeca kao i svi ostali mogli računati na nas kao prijevoznike – rekao je Saraja.

Nada se Saraja da će uz financiranje spomenutih 50 posto troškova od strane BBŽ pokriti troškovi za hladni pogon, ali za dane kada se ne vozi. S druge strane, kada je situacija “normalna”, stvari se rješavaju prema ugovoru s početka priče. Odluka će tako biti na Ministarstvu koja treba dati Županiji zeleno svjetlo.

– Županija bi tako mogla upotrijebiti taj novac za pomoć u dane kada ne vozimo. Znam da i oni moraju kalkulirati jer im ti novci dolaze zajedno sa svim ostalim materijalnim troškovima. Boje se cijena energenata i onda novac čuvaju za taj dio – kaže.

Ipak, koliko god situacija bila teška, Saraja vjeruje da se Vlada i Ministarstva neće oglušiti jer zahvaljujući njima, i dalje stoje na nogama.

– Zahvaljujem se Ministarstvima prometa, obrazovanja, rada i poduzetništva, socijalne skrbi, a posebno Vladi na dosadašnjoj pomoći i razumijevanju. No sve ih molim da paze, da ne propadnemo sada, nakon što su potrošili milijune i milijune da nas spase. Ipak će jednom i toj koroni doći kraj – zaključuje. 

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!