Ženi isključili struju jer je samovoljno odlučila plaćati dugovanje u obrocima

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

U našu je redakciju stigla reklamacija na HEP koji je gospođi Nataši Jelinek iz Tomaša nedavno isključio struju. Nije to jedina reklamacija koju je gospođa slala HEP-u, no u njoj stoji kako gospođa nije mogla prepisati račune na sebe kad je kupila kuću na osnovu predugovora, odnosno nije bilo mogućnosti da prodavatelj potpiše pristanak za prijenos vlasništva na nju.

Zbog toga su dogovorili da će prodavatelj gospođi slati račune, a ona će ih platiti. Premda je HEP obaviješten da u kući netko živi, nisu podigli ratu, a kad je kuća nakon nekoliko mjeseci prepisana na gospođu Jelinek, ona se uredno prijavila kao vlasnik računa te napomenula da treba doći očitati brojilo i izračunati stvarnu potrošnju. No, nitko nije došao dok nije trebalo očitati struju za narednih šest mjeseci.

Gospođa tvrdi kako je djelatnik očitao brojilo dok nje nije bilo doma, što smatra kršenjem zakona. Nakon očitanja, gospođa je dobila račun za platiti razliku od 289 kuna uz redovnu uplatnicu od 48,35 kuna. Odlučila je tada da razliku neće platiti u očekivanju da joj povećaju mjesečnu ratu, no to se nije dogodilo. Sljedećeg je mjeseca dobila uplatnicu na 52,44 kune te razliku za dva obračunska razdoblja od 745,05 kuna. Smatra kako bi po očitanju i procjeni mjesečno za struju trebala plaćati 103,10 kuna, no zaključuje da će razliku ipak platiti.

Ipak, njezin je uvjet plaćanje u ratama zbog ogorčenosti na HEP koji, navodi, nije u stanju u roku od godinu dana izračunati prosječnu potrošnju kućanstva iako imaju podatke. U reklamaciji ističe kako će uplaćivati 200 kuna mjesečno za mjesečnu ratu i razliku, ali i napominje kako će kopiju dopisa poslati Udruzi za zaštitu potrošača i odvjetniku.

Osim reklamacije, gospođa Jelinek pokazala nam je i trajni nalog na iznos od 200 kuna, dokaze o plaćanju računa, uplatnice te svojevrsni dnevnik u kojem je opisala svoj razgovor s odvjetnikom i razmišljanja što dalje učiniti.

U vezi ovog slučaja obratili smo se i samom HEP-u za komentar. No, oni su nam odgovorili kako navedeni slučaj nisu u mogućnosti komentirati uvažavajući GDPR odrednice.

– Općenito možemo reći da kupci s polugodišnjim obračunom ne mogu proizvoljno vršiti uplate jer se zaduženja vrše po izdanim mjesečnim novčanim obvezama temeljem dostavljenih količina operatora sustava. Pravo svakog kupca je, ukoliko želi plaćati po potrošnji, realizirati pravo na samoočitanje posredstvom odabranog opskrbljivača – navode iz HEP-a u odgovoru.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!