Četvrtaši pisali nacionalne ispite: ‘Nije bilo teško, ali trebalo se sjetiti cijelog gradiva’

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – Ovaj tjedan bio je u znaku nacionalnih ispita za učenike četvrtih razreda, a radilo se o eksperimentalnim ispitima provedenim u 81 osnovnoj školi u Hrvatskoj. S provođenjem ispita, koje organizira i vodi Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, započelo se u prošloj školskoj godini. Pisali su ih prvo osmaši u spomenutoj 81 školi koje su odabrane za pilot-projekt, a potom i učenici petih razreda ove jeseni.

Četvrtaši su u ponedjeljak ispite započeli testom iz hrvatskog jezika, koji je podijeljen u dva dijela i trajao je 135 minuta. Prvi dio ispita je čitanje i hrvatski jezik (75 minuta), a drugi dio je ispit pisanja koji traje 60 minuta. Četvrtaši su pisali i matematiku te prirodu i društvo u petak. Ispit matematike trajao je 75 minuta, a PiD 60 minuta.

Jedna od škola koja je sudjelovala u eksperimentalnim ispitima je i IV. OŠ Bjelovar, a kako je sve izgledalo, otkrila nam je učiteljica razredne nastave i provoditeljica ispitivanja, Ivana Sabljak.

– Prvi dan je bilo dosta zahtjevno s obzirom na to da je bilo dosta sadržaja i nekih tehničkih priprema koje su djeca trebala obaviti prije samog pisanja ispita. Hrvatski im je posebno bio zahtjevan jer je bio u dva dijela, a imali su problem s dijelom vezanim za esej. Idućih dana kada se pisala matematika i PiD bilo je puno lakše sve – rekla je Sabljak.

Djeca su bila uzbuđena, osobito prvi dan.

– Jedva su čekala da sve krene, da pišu i da vide kakva će biti pitanja. Vidjet ćemo kakvi će biti rezultati koji bi trebali doći na kućne adrese učenika, dakle direktno roditeljima – dodaje.

Sve je prošlo u redu, ali učiteljica ipak ima opasku na cijelu organizaciju.

– Naglasila bih da smo mi učitelji malo razočarani što se tiče provedbe nacionalnih ispita s obzirom na to da nama to nije ništa dodatno plaćeno. Pati nam nastava. Primjerice, dopodne smo na nacionalnim ispitima, a popodne na nastavi. Bilo je nešto malo i tehničkih grešaka. No, što je najvažnije, s dječicom je sve izvanredno prošlo, a mi smo to odradili na vrhunskoj razini. Rekli smo učenici unaprijed da rezultati ne ovise na ocjenu, kako bi bili opušteniji. Bilo je važno da i zbog sebe samih vide koliko su toga zapamtili i usvojili u četiri godine školovanja – rekla je Sabljak.

Kako je djeci bilo saznali smo iz prve ruke, a razgovarali smo s učenicima 4. d razreda – Lovro Matić, Dora Dasović, Mihaela Deškin i Fran Melkić.

– Ispiti su mi se iskreno svidjeli, a čak nije bilo ni teško. Bilo je malo zahtjevnije jer je to cijelo gradivo. Najlakši mi je predmet bio hrvatski, a najteži priroda jer sam morao malo više promišljati. Smatram da su nacionalni ispiti za nas korisni jer možemo testirati svoje znanje koje će nam dobro doći i u budućnosti – rekao je Lovro Matić.

– Svidjeli su mi se ispiti, bilo je dobro, jedno veliko iskustvo. Mislim da su nacionalni ispiti dobri za nas kako bi mogli dalje u životu planirati školovanje. Osobno mi je najteži ispit bio iz hrvatskog, a najlakši iz matematike. Malo me bilo strah na prvom ispitu u ponedjeljak, ali već na drugom i trećem je bilo lakše. Sljedećim generacijama koje će možda pisati nacionalne ispite poručila bih da se ne boje jer je to jedno novo iskustvo – navela je Dora Dasović.

– Nije bilo toliko teško jer imamo dobru učiteljicu Goranku Višić koja nas je svemu dobro naučila. Meni je najlakši ispit bio iz prirode, a najteži iz matematike jer smo se ipak nekih računa trebali prisjetiti. Učitelji su nas čuvali u jednoj učionici, imali smo neki proces s naljepnicama i samim ispitima, a kada bi bili gotovi zvali smo učitelje da dođu po ispit. Ako bismo bili gotovi prije drugih, čekali bi da prođe zadano vrijeme trajanja ispita – rekla je Mihaela Deškin.

– Ispiti su bili ok i svidjeli su mi se. Hrvatski mi je bio najteži, a priroda najlakša. Bilo mi je jako teško prisjetit se cijelog gradiva od prvog do četvrtog razreda, jedva sam zapamtio neke stvari. Ipak, ovi ispiti su važni kako bi u peti razred došli spremni. Kada bih mogao birati da se iz još nekog predmeta piše nacionalni ispit, bio bi to glazbeni, jer možda će neki učenici u budućnosti postati veliki glazbenici – kaže Fran Melkić.

Nakon uspješne “male mature” za četvrtaše, u ponedjeljak slijedi ona za osmaše koja će biti puno ozbiljnija i čiji će se rezultati računati. Ispiti za osmaše u 923 osnovne škole će biti puno obimniji, a u devet dana pisat će ispite iz devet predmeta. Oko 40 tisuća učenika tih devet dana polagat će testove iz hrvatskog jezika, prvog stranog jezika, matematike, biologije, fizike, geografije, kemije i povijesti.

Na fotografiji s lijeva na desno: Lovro Matić, Dora Dasović, Mihaela Deškin i Fran Melkić

Ovaj članak sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!