Evo koje bi se škole iz BBŽ mogle uključiti u projekt cjelodnevne nastave!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Projekt cjelodnevne škole već nakon jučerašnjeg predstavljanja izazvao je brojne polemike među prosvjetarima i roditeljima. Reforma ministra Fuchsa trebala bi započeti iduće školske godine, eksperimentalno u 50 hrvatskih škola, a ukoliko se model pokaže dobrim, od školske godine 2027./2028. trebao bi biti uveden u sve škole.

Program predviđa boravak učenika u školi od 8 do 17 sati, a prema potrebi i duže. Uz redovnu nastavu, učenici bi u školi sudjelovali u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, imali bi duže odmore, u školi bi napisali zadaću i učili za ispite. Predviđeno je uvođenje novih predmeta, pojačanje satnice postojeće, za škole uključene u eksperiment osigurano je po 300 tisuća eura, a za učitelje 25 posto veće plaće.

Jedan od osnovnih preduvjeta za uključenje u eksperiment je jednosmjenska nastava. Taj uvjet u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji zadovoljava 16 škola, među kojima je i Osnovna škola Veliko Trojstvo.

-Dobra volja za uključenje postoji s moje strane kao ravnateljice, no nisam samo ja važna kod donošenja odluke, već ćemo o svemu razgovarati na Učiteljskom vijeću i Vijeću roditelja – kaže Vranješević, dodajući kako nema smisla forsirati uključivanje u program ako se s tim ne slažu prvenstveno učitelji.

Slično razmišlja i ravnateljica bjelovarske II. osnovne škole Bjelovar u kojoj se također već godinama provodi jednosmjenska nastava, ali su u postojećem prostoru poprilično skučeni pa nisu sigurni koliko bi provedba cjelodnevne škole u tim uvjetima bila kvalitetna. No, o svemu će još razgovarati, kaže ravnateljica Ines Kapša.

-Program je predstavljen jučer, a javni poziv nam je proslijeđen sinoć u 18 sati, tako da još sve moramo detaljno proučiti. Što se tiče same prijave, o tome ćemo prije svega razgovarati s našim učiteljima i roditeljima – kaže Kapša.

Konačnu odluku tek trebaju donijeti i u Osnovnoj školi Garešnica. Tamošnji ravnatelj Slaven Marenić kako predstavljeni model ima svoje dobre i loše strane.

-Dobra stvar je što bi on učenicima koji su trenutno u nepovoljnom položaju, prvenstveno onima iz manjih škola, omogućio da budu ravnopravniji s kolegama u drugim školama. Vjerujte, da nema škole, mnogi naši učenici vjerojatno nikad ne bi bili na kazališnoj predstavi ili nekom izletu. S druge strane, predstavljeni model podrazumijeva puno više posla za učitelje. Ako ne budu adekvatno plaćeni, bojim se da bi dio njih, prvenstveno onih kojih nam i inače nedostaje, poput nastavnika matematike, fizike i kemije, mogli otići iz prosvjete – kaže Marenić.

Dodaje kako prosvjetari imaju puno pitanja, a odgovore na neka trebala bi dati javna rasprava koja je u tijeku. U cjelodnevnoj nastavi trebalo bi biti riječi i na skupu ravnatelja i osnivača škola koji je za početak travnja najavljen u Virovitici.

-Riječ je o skupu za prosvjetare iz naše, Virovitičko-podravske i Požeško-slavonske županije na koji bismo trebali biti pozvani i mi osnivači, koji trebamo odobriti eventualno uključenje škola u eksperimentalni program. Nadam se da ćemo tamo dobiti više informacija o svemu jer službeni dopis o samom programu iz Ministarstva još nismo dobili, kaže županijska pročelnica za obrazovanje Andrea Prugovečki Klepac.

Inače, škole koje zadovoljavaju osnovni uvjet, jednosmjensku nastavu, su: I. i II. osnovna škola Bjelovar, OŠ Vladimira Nazora Daruvar, ČOŠ J. A. Komenski Daruvar, škole u Kapeli, Velikom Grđevcu, Novoj Rači, Velikoj Pisanici, Velikom Trojstvu, Štefanju, Ivanskoj, Garešnici, Dežanovcu, Hercegovcu, Siraču i Končanici.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!