Tsunami poskupljenja komunalnih usluga je iza nas

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Val poskupljenja koji je ove godine zapljusnuo Bjelovarčane i sve druge korisnike usluga Komunalca, ako je vjerovati članici Uprave Ivani Jurković – Piščević, izgubio je snagu. Nakon tsunamija iz prve polovice godine koji je najviše zapljusnuo fizičke osobe, dakle građane, na cjeniku Komunalca za građane zavladala je bonaca, a eventualne neugodne vijesti mogu očekivati pravne osobe.

„Svjesni smo da se radi o nepopularnim potezima, ali situacija i okruženje u kojem smo se svi našli, jednostavno su nas primorali da to napravimo. Za sve javne usluge koje se tiču fizičkih osoba, val poskupljenja se zaustavlja sa računima odvoza otpada za srpanj. Ostalo je jedino usklađivanje sa tržišnim cijenama za usluge koje se tiču pravnih osoba i odlagališta otpada Doline te tržnice, gdje se upravo te cijene korigiraju puno češće, sukladno uvjetima tržišta te ponudi i potražnji”, poručuje Jurković – Pišćević.

Ističe da u Komunalcu stalno prate kretanja cijena javnih usluga na nacionalnoj razini, kao i poslovanje tvrtke, vodeći se načelima koja zakonski obvezuju komunalna poduzeća da ne smiju ostvarivati veliku dobit, već isključivo pokrivanje svih troškova. Porastu cijena usluga značajno je pridonijela sad već dvoznamenkasta inflacija koja je nastupila tijekom 2020. godine uzrokovana pandemijom Covid-19 te je sa tendencijom rasta nastavila sve do današnjih dana što je pridonijelo značajnijem porastu troškova čije je pokriće neophodno za učinkovito poslovanje.

Najveći uzrok, uz povećanje cijena sirovina, energenata i sl, svakako je radna snaga i troškovi plaća. U Komunalcu su svjesni da su plaće njihovih djelatnima i dalje na nižim razinama, no u datim okolnostima, nisu u mogućnosti osigurati im više. Najveći broj djelatnika Komunalca radi u ponekad i nepovoljnim vremenskim uvjetima, i navedeno treba poštovati i sukladno tomu unaprjeđivati radne uvjete, poručuju iz Komunalca dodajući da se to ponajprije odnosi na djelatnike na kamionima za prikupljanje i odvoz otpada te djelatnike na održavanju groblja. „Dakako, uvijek postoje greške i poneki propusti, no važno je naglasiti trud i rad koje djelatnici ulažu. Primjerice, vremenske neprilike koje su u zadnjih 10 dana uzrokovale štete svima nama, rezultirale su i oštećenjima na grobljima. S obzirom da održavamo 34 groblja, zbilja su veliki napori uloženi u sanaciju šteta i raščišćavanja, kako bi svi mogli doći do grobnih mjesta svojih obitelji. Treba imati na umu veliki prostorni obuhvat uz ne tako veliki broj djelatnika”, ističe Jurković – Piščević.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!