Učiteljica Renata u Barceloni učila o pozitivnom stanju duha

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Druga polaznica mobilnosti u OŠ Ivanska je učiteljica povijesti Renata Zemčak. Ona je sudjelovala na tečaju Resilience and Well-being Strengths for Teachers u razdoblju od 6. do 10. studenoga 2023. g. u Barceloni.

Resilience and Well-being Strengths – otpornost i pozitivno stanje duha – omogućava nam balans između uspona i padova u životu, profesionalnih i privatnih. Bitno je znati se nositi sa svakodnevnim izazovima, stresom i opterećenjima koja nam donosi svakodnevnica.

Tijekom 5 dana predavanja i radionica naglasak je bio na razvijanju, prepoznavanju i usmjeravanju emocija te stvaranju ravnoteže, balansa duha i tijela.

Prvi dan polaznici su se međusobno upoznali, predstavili svoje škole te rekli razloge zbog kojih su se javili na tečaj. Tada je voditeljica tečaja Marta Mandollini predstavila Europass teacher academy u Barceloni, upoznala nas s kulturološkim mogućnostima istraživanja grada. Nakon uvodnog dijela slijedilo je definiranje pojma Resilience te predstavljanje SWOT analize učiteljima.

-Drugi dan definirali smo pojam Well being te odnos između pojma resilience i welbeing. Došli smo do saznanja da je Resilience – aktivnost koja dovodi do stanja – Well being. Definirali smo okidače stresa u svakodnevnom životu te na kreativan način osmislili naš životni moto. Na kraju radnog dana smo planirali nastavnu jedinicu koja se temelji na gore spomenutim pojmovima – otkriva nastavnica Zemčak.

Treći dan polaznici su učili prepoznati otvorene i zatvorene umove (Growth and fixed mindset). Razmišljanja i stavove ljudi koju su spremni na nove izazove ili stavove ljudi koji ne voli promjene i zadovoljni su postignutim.

-Drugi dio dana provodili smo nastavu na terenu, u zgradi Sveučilišta . Tamo smo, vezani uz prirodu u botaničkom vrtu, vježbali metode jačanja osjetila i postizanja unutarnjeg mira – kaže naša sugovornica.

Četvrti dan učilo se o emocijama, koliko one utječu na svakodnevnicu, naše reakcije te posljedice koje slijede nakon ne kontroliranja emocija.

-Učili smo strategije kako prepoznati, kontrolirati emocije (PBS – pause, breathe, smile) te na taj način dovesti do primjerene reakcije. Upoznali smo se s pojmom Rumination ( ponovno proživljavanje prošlih događanja i vraćanje na staro, loše stanje duha). Vježbali smo tehnike meditacije te ZEBRA tehniku. Na zabavan način, rekonstruiranjem Danteove slike „ Proljeće“ vježbali smo timski rad – kaže Zemčak.

Peti, zadnji dan, spominjala se asertivna komunikaciju te se na kreativan način slalo asertivne poruke sudionicima grupe.

-U grupama smo planirali projekt Creative thinking for schools kojim smo definirali potrebe, metode i načine provedbe tema koje nas okupiraju svakodnevno. Na kraju dana dobili smo certifikate o uspješno položenom tečaju. Šesti dan bio je posvećen kulturnim aktivnostima u Barceloni – zaključuje Zemčak.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!