Znate li što je Silent Walking? Psihologinja Ema Čamber otkriva sve njegove prednosti

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

TikTokom je zavladao novi trend, a ovoga puta je riječ o izvrsnoj aktivnosti čiji je cilj potaknuti ljude na hodanje bez uređaja i ometanja. Na engleskom se naziva Silent Walking, a u prijevodu bismo mogli reći da je riječ o tihom hodu. O novom trendu razgovarali smo s magistrom psihologije iz županijske područne službe Obiteljskog centra Emom Čamber. Kako ističe, dobrobiti hodanja u tišini odnosi se na dobrobiti koje donosi samo hodanje kao tjelesna aktivnosti te dobrobiti koju donosi provođenje vremena bez ekrana i tehnologije – u tišini i u kontaktu sa samim sobom.

Tišina je važna

– Jedna od prednosti hodanja u tišini krije se u provođenju vremena bez mnogo podražaja i opterećenja za naša osjetila – provođenju vremena u tišini. Tišina omogućuje trenutke mira u našim životima i čini nas opuštenijima. S obzirom na to da moderni svijet postaje sve ispunjeniji stalnom senzornom stimulacijom, učinci tišine na naše zdravlje privlače sve veću pažnju. Razna istraživanja su potvrdila pozitivan utjecaj tišine na naše mentalno i fizičko zdravlje što uključuje: snižavanje krvnog tlaka, poboljšanje koncentracije, poticanje rasta neurona, smanjenje razine kortizola, poticanje kreativnosti i mentalne elastičnosti, smanjenje nesanice – pojašnjava psihologinja.

Ako hodamo, nastavlja, i pritom smo u stalnom kontaktu s tehnologijom, opterećeni smo novim informacijama koje bismo mogli nazvati „mentalnom bukom“. Nasuprot tišini, prisutnost buke u našem okruženju može imati negativan utjecaj na naše zdravlje. Istraživanja su pokazala da buka povećava razinu hormona stresa, dok kronična buka u našem okruženju negativno utječe na imunološki sustav i autonomni živčani sustav.

Vrijeme za kontakt sa sobom

– Još jedna prednost hodanja u tišini je vrijeme za kontakt sa sobom. Dok hodamo bez prisutnosti tehnologije, više smo u kontaktu sa svojim mislima, osjećajima, tijelom, disanjem. Dolazimo u svjesnije stanje, više obraćamo pažnju na sadašnji trenutak i iskustvo. Svjesno usmjeravanje pažnje na trenutno iskustvo bez prosuđivanja vodi k usredotočenoj svjesnosti za koju je u velikom broju istraživanja pokazan pozitivan utjecaj na mentalno i fizičko zdravlje. Kada smo usmjereni na svoje iskustvo baš u ovom trenutku i prihvaćamo ga, smanjuje se intenzitet negativnih emocionalnih stanja. Usredotočena svjesnost uključuje: primijetiti kako sam, kako hodam, kako se osjećam, kako je moje tijelo, kako dišem. Ulazimo u stanje našeg postojanja koje doživljavamo kroz sva naša osjetila bez opterećenosti mislima – upozorava naša sugovornica.

Šetnja u prirodi

Istraživanja su pokazala, naglašava psihologinja Čamber, da jednosatna šetnja prirodom smanjuje moždanu aktivnost povezanu sa stresom, djeluje umirujuće, potiče usredotočenu pažnju i dovodi do smanjenja razine krvnog tlaka te pomaže smanjivanju simptoma depresije i tjeskobe.

– Osim toga, postoje istraživanja koja su ispitivala razliku između tjelesne aktivnosti koja se provodi u različitim okruženjima – prirodnim i urbanim. Veći broj istraživanja pokazao je da je tjelesna aktivnost u prirodi korisnija od tjelesne aktivnosti u urbanim okruženjima te donosi niz pozitivnih ishoda: povećanje energije, smanjenje osjećaja umora i iscrpljenosti, smanjenje osjećaja tjeskobe i stresa. Dakle, tjelesne aktivnosti u prirodi poboljšavaju mentalno zdravlje više od istih aktivnosti u urbanim sredinama – ističe psihologinja napominjući kako su suvremene tehnologije sve više prisutne u svakom segmentu našeg života, no kako se trebamo zapitati o njihovom utjecaju na naše zdravlje.

– U današnjem užurbanom načinu života, biti u tišini, hodati u tišini, biti prisutan, biti bez dodatnih podražaja i tehnologije postaje sve više rijetkost za puno ljudi. Svatko od nas je imao iskustvo hodanja u tišini, no pitanje je koliko često to prakticiramo. S obzirom na benefite koje pruža, bilo bi preporučljivo svaki dan prakticirati ovaj „izazov“. Osim navedene preporuke, kako bismo hodanje učinili još vrjednijom aktivnosti za naše zdravlje, predložila bih izazov „Silent Walking in Nature“ odnosno hodanje u tišini – i u prirodi – zaključuje naša sugovornica.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!