Bjelovarski nastavnik u Helsinkiju učio kako komunicirati s umjetnom inteligencijom

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Nastavnik Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar Tomislav Cug, boravio je od 21. do 26. kolovoza u Helsinkiju, glavnom gradu Finske, na seminaru u okviru projekta Erasmus+ 2022-1-HR01-KA121-VET-000059843 Europass Mobility za nastavnike pod nazivom The Classroom of the Future: Teaching with Social Media. Seminar su pohodili i nastavnici iz Rumunjske, Grčke, Češke, Italije, Njemačke te Španjolske, sveukupno njih 15.

– Glavna tema bila je upotreba internetskih tehnologija u modernom školstvu. Nastavnici su profunkcionirali na internetskoj arhitekturi web 1.0 i većina njih još danas radi na tome. Današnji učenici odrastaju u svijetu weba 3.0, koji je daleko interaktivniji. Uskoro će nam vrata zakucati web 4.0 s umjetnom inteligencijom gdje interakcija među ljudima prerasta u interakciju ljudi i stroja. Upotreba računala u nastavi treba se s PowerPointa, na koji smo svi navikli, prebaciti na složenije i interaktivne alate ili će u suprotnom nastavnici izgubiti kontakt s učenicima koji odrastaju u nastavnicima nepoznatom svijetu te komuniciraju nastavnicima nepoznatim kanalima na nerazumljive načine – napominju iz bjelovarske Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole. Pojašnjavaju su u Helsinkiju predstavljeni različiti alati – od tradicionalnijih kao što su Padlet, Kahoot, Edpuzzle, preko složenijih kao MagicSchool.ai te Eduaide.ai do svima poznatog ChatGPT.a.


– Alata je doista mnoštvo i gotovo svaki je dobar. Ono što će biti zadatak nastavnika koji žele kvalitetno raditi u 21. stoljeću je savladati alate, odnosno naučiti način kako komunicirati s umjetnom inteligencijom. Mogućnosti su joj gotovo neograničene, ali ne služi ničemu ako ne znate postaviti pravi upit i dati pravu naredbu da odradi ono što želimo. Vrijeme je da se s tradicionalnog učenja podataka prebacimo na učenje traženja i korištenja podataka. Vrijeme je da kod učenika razvijamo kritičko razmišljanje koje će rabiti prilikom korištenja modernih tehnologija, koje mogu biti jednako korisne, kao i opasne ako se neoprezno i nekritički koristimo njima. Alati su samo alati, a način na koji ih koristimo može biti iznimno koristan ili iznimno poguban. Pitanje je samo hoćemo li uspjeti pratiti korak razvoja tehnologije – ističu iz KTŠ-a.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!