Policija potvrdila: Školarci smiju pretrčavati cestu u Nazorovoj, iako tu dnevno prođe 16.750 vozila
Učenici I. osnovne škole, baš kao i svi drugi pješaci, sasvim legalno smiju pretrčati drugu prometno najopterećeniju prometnicu u gradu, onu u Ulici Vladimira Nazora, izvan pješačkog prijelaza. Iako tom cestom svakog dana u prosjeku prođe čak 16.750 vozila, Bjelovarčani je smiju pretrčavati jer se u jednom dijelu te ulice na 400 metara razdaljine nalaze samo dva pješačka prijelaza!
Jedan je kod kružnog toka pored Inine benzinske crpke, a drugi tek na drugom kraju ulice kod vojarne Bilogora, zajedno sa semaforom.
U Zagorskoj i Sabolovoj nije se štedjelo na pješačkim prijelazima
Primjera radi, u susjednoj Sabolovoj ulici na 330 metara udaljenosti nalaze se čak četiri pješačka prijelaza, a jednako ih je toliko i u Zagorskoj ulici. I dok se u tim ulicama, koje su prometno neusporedivo manje opterećene, na pješačkim prijelazima nije štedjelo, u prometno zagušenoj Nazorovoj situacija je obratna.
Vozači u Nazorovoj vole ‘stisnuti gas’
Usto, prometnica u Nazorovoj od kružnog toka prema vojarni prilično je pregledna i ravna pa vozači na toj dionici baš vole stisnuti papučicu gasa. Upravo iz tog razloga postavljen je radar koji, u slučaju prevelike brzine, automatski uključuje crveno svjetlo na semaforu kod vojarne.
S obzirom da je od raskrižja Nazorove i Ulice Antuna Radića udaljenost do jednog semafora 160 metara, a do drugog čak 220 metara, vrtićarci, školarci i njihovi roditelji po slovu zakona smiju prelaziti tu prometno opterećenu i opasnu cestu, ali uz jedan uvjet – da se prije stupanja na kolnik uvjere da se to može učiniti na siguran način.
Tko je kriv ako je sve po zakonu?
Roditelji, a i ona djeca koja preko ceste prolaze sama, zasigurno će pogledati lijevo pa desno pa je tek onda prijeći, no dogodi li se prometna nesreća, očevidom će se utvrđivati je li bio kriv pješak ili vozač vozila.
Ostaje činjenica da će svakog radnog dana na putu do škole i iz škole, odnosno Dječjeg vrtića Osmijeh, ta djeca, najčešće u pratnji roditelja, najmanje dvaput prijeći preko ceste na kojoj prosječni dnevni promet, prema podacima iz iz Plana održive urbane mobilnosti grada Bjelovara, iznosi čak 16.750 vozila. Veći prosjjek bilježi samo Slavonska cesta, gdje dnevno u prosjeku prolazi 18.000 vozila.
Da stvar bude još gora, cestu će prelaziti u vrijeme jutarnje i popodne špice, oko 7.30 ujutro i 14.30 popodne, kada se more vozača slijeva na posao i s posla.
Policija: Nema zakonskih prepreka
Na naš upit iz policije su odgovorili da je prelazak preko ceste u tom dijelu Nazorove pješacima dopušten izvan pješačkog prijelaza. Prema zakonu, pješaci moraju prelaziti preko pješačkog prijelaza samo unutar 50 metara udaljenosti ako je riječ o naseljenom, odnosno stotinu metara ako je riječ o nenaseljenom području.
„Ako se stvarno radi o udaljenosti koja je navedena u upitu, po zakonu ne postoji nikakva prepreka za prelazak pješaka preko kolnika, pod uvjetom da se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način”, odgovorili su iz policije na naš upit.
No, čini se da u ovom slučaju zakon i sigurnost ne idu ruku pod ruku.