Zaustavite predizborne ankete, građani ne smiju znati da ne prelazim prag!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Rezultati istraživanja raspoloženja birača uoči nadolazećih lokalnih izbora koje objavljuje portal Kilikni.hr  izazivaju veliki interes čitatelja, ali sve češće i  reakcije političkih aktera.

Nakon svake objave rezultata predizbornih anketa, Klikni.hr komentar zatraži i od kandidata i stranaka koji prelaze izborni prag i imaju izglede postati dio buduće lokalne upravljačke strukture. Tako je bilo i jučer. Kandidati i predstavnici stranaka u pravilu se odazovu i pristanu na komentar, što je i logično, jer u njihovu je interesu da biračima prenesu svoje stavove. Mi te stavove, kao i sve druge, autentično prenesemo i objavimo.

S druge strane, jedan od političkih aktera, nezadovoljan rezultatima ankete izjavio je, citiramo: ‘Nevjerodostojne ankete kose se s etičkim kodeksom novinarstva’, žaleći se kako njega i njegove stranke nema među važnim političkim akterima.

Redakcija Klikni.hr potpuno se slaže s tvrdnjom da se nevjerodostojne ankete kose se s etičkim kodeksom novinarstva. Ono s čime se ne slažemo je da dotični lokalni političar implicira kako su ankete koje objavljujemo nevjerodostojne.

Zato smo za izjavu zamolili Krešimira Žnidara, direktora ugledne istraživačke agencija Prizma, koja se ovim poslom bavi više od dvadeset godina. Žnidar je potvrdio da je upravo njegova agencija provela predizborna istraživanja objavljena na portalu Klikni.hr., ali i niz sličnih predizbornih istraživanja širom Hrvatske.

-Mogu potvrditi da je naša agencija Prizma provela istraživanja vezana uz lokalne izbore na području grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije. Istraživanje je provedeno tako zvanom CATI metodologijom na uzorku od 503 ispitanika. Tijekom istraživanja ispitivali smo vjerojatnost izlaska na izbore, glavne teme koje zaokupljaju građane, zadovoljstvo građana, te preferencije  kandidata i stranaka. Podaci objavljeni 7. ožujka na portalu Klikni.hr vjerodostojno su interpretirani rezultati istraživanja agencija Prizma – kazao je Žnidar.

Oni koji istraživanja raspoloženja javnosti dovode u pitanje, insinuirajući kako su ona neistinita, nevjerodostojna, pa i lažirana, najčešće su oni koji u tim istraživanjima postižu lošije rezultate. Mogli bismo reći da odgovornost za svoju nepopularnost među glasačima pokušavaju prenijeti na medij koji objavljuje rezultate ankete ugledne agencije. Štoviše, dotični političar žali se biračima putem medija i čudi zašto ga oni nisu prepoznali kao pravi izbor.

Kako god, predizborne ankete su demokratski doseg koji je u Hrvatskoj prisutan već par desetljeća. Sve tri nacionalne televizije redovito ih objavljuju svakog mjeseca. Nacionalni političari već su se navikli na njih i znaju kako se nositi s rezultatima. Vrijeme je da se naviknu i lokalni.

Svidjelo se to nekome ili ne, Klikni.hr će nastaviti objavljivati sve dostupne predizborne ankete iza kojih imenom i prezimenom stanu ili naručitelji ili agencije koje su ih provodile. Na svakoj našoj anketi vidljiv je logo agencije koja ju je provela i koja iza nje stoji.

A one lažne, izmišljene, manipulativne, kreirane s ciljem da nekoga prikažu ljepšim, vrjednijim i boljim,  nismo, niti ćemo ikada objavljivati.

Hoće li rezultati izbora na kraju biti u skladu s anketama koje smo objavili, to nitko ne može prognozirati. Naposljetku, cilj ankete, osim možda one izlazne na sam dan izbora, nije prognozirati rezultate izbora, nego ukazati koje opcije nakon skoro četiri godine imaju šanse ući u gradska vijeća i županijske skupštine, a koji kandidati postati župani, gradonačelnici ili načelnici.

Onima koje građani ne prepoznaju kao lidere, niti jedna anketa ne može pomoći.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!