Od klimavih ‘lojtrica’, preko (ne)demagogije, pa do ‘našeg kraja’!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

„Nikome ne držimo ljestve!“ Poručuju to ovih dana s plakata diljem Bjelovara uzdanice Centra i Demokrata na nadolazećim lokalnim izborima, Danijela Hajdinjak Prihić i Bojana Hribljan. I ne bi bilo ništa neobično u toj političkoj poruci, kojom očito aludiraju na određene društvene anomalije, da na istom plakatu kandidatkinja za zamjenicu gradonačelnice Hribljan kandidatkinji za gradonačelnicu Hajdinjak Prihić ne – drži ljestve! Oštrom oku pojedinaca koji pomno prate predkampanju, naravno, nije promaknuo ovaj detalj koji je u trenu postao povod za još jednu dobru gradsku zezanciju.

Plakati su uobičajeni dio predizbornog folklora, a Demokrati i Centar nisu jedine stranke kojima su u ovoj ili nekoj od prijašnjih kampanja zadavali glavobolju. Pod povećalom medija prije nekoliko dana našao se i HDZ-ov plakat na kojem se mogla pročitati poruka „Sad je bitno znanje… a nedemagogija“. Nakon žurne istrage koja je pokrenuta nakon zezancije i sprdancije na račun HDZ-a na društvenim mrežama, utvrđeno je kako je za gaf kriva osoba koja je plakate lijepila te koja nije vodila računa o odgovarajućem razmaku među slovima. Pa je od poruke „ne demagogija“ ispala „nedemagogija“.

Skandal s plakatima među prvima u ovoj predkampanji izazvala je pak sisačka gradonačelnica Kristina Ikić Baniček (SDP) koja je u siječnju, neposredno nakon potresa koji je pogodio Banovinu, po svom gradu polijepila plakate s porukom „Sisak je 100 posto Hrvatska“. Aludirala je pritom na odluku Hrvatskog sabora da se Siščanima omogući obnova nakon potresa u potpunosti o državnom trošku. No, kako je uz poruku na plakatu dominirala njezina fotografija, svi su taj potez protumačili kao preuranjenu kampanju za lokalne izbore.

I u prijašnjim kampanja bilo je plakata koji su zapinjali za oči. Puno pozornosti na prošlim parlamentarnim izborima tako su izazvali oni SDSS-a koji su dijelom bili ispisani ćiriličnim pismom. I dok su mnogi PR stručnjaci pohvalili takav potez, mnogim građanima taj se način komunikacije očito nije svidio pa su brojni plakati išarani uvredljivim porukama i crtežima.

Iz malo starijih kampanja, ostat će pak upamćen plakat virskog načelnika Kristijana Kapovića, koji je na parlamentarnim izborima 2016. bio dio ekipe Milana Bandića okupljene u tzv. Koaliciju za premijera. On je u Zagrebu istaknuo plakat s porukom „Doša san u Zagreb po šolde!“. Sam je kasnije kazao kako je time aludirao na centralizaciju, no bilo je i puno onih koji su poruku s plakata protumačili drugačije.

Slično se dogodilo i bjelovarsko-bilogorskom županu Damiru Bajsu kada se godinu dana ranije također nadobudno odlučio okušati na parlamentarnim izborima. On je pak svoje birače s plakata pozvao da glasuju za njega, uz poruku „Za naš kraj!“


PODIJELI S PRIJATELJIMA!