U nervozi čovjek pribjegne i manipulaciji, ali istina uvijek izađe na vidjelo

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Siječanj mjesec vrijeme je iznimne nervoze kod mnogih, posebno nakladnika raznih medija s naslova “informiranje javnosti”. Naime, s promjenom vlasti u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, stupaju na snagu nova pravila u zakupu medijskog prostora, a njihov primjer slijede brojne općine i gradovi.

Za početak, novac koji je županija u proračunu osigurala za tu svrhu više je nego dvostruko manji od dva milijuna i još nešto koje je dijelio bivši župan Bajs. Naravno da bi svakome iz medija odgovaralo da je iznos ostao isti, ako ne i veći, ali drugi je problem podjednako bitan: neće više biti isplata po simpatijama župana, već po kriterijima koji važe jednako za sve. Bez obzira kakvi oni bili, iako još ne znamo odredbe, nesumnjivo je da će se oko puno manjeg kolača muvati puno gladnih usta s velikim tanjurima, a zalogajčići će biti sitni.

Zasigurno da sada ni jedan od kriterija neće biti “veličanje lika i djela velikog vođe”, ali će biti snaga medija mjerena čitanošću, utjecajem, relevantnošću, dosadašnjim praćenjem aktivnosti jedinice lokalne samouprave koja zakupljuje prostor.

Radijski nakladnici ponudit će istraživanja o svojoj slušanosti, tiskani mediji broj prodanih (podijeljenih) primjeraka, a portali zaviriti u svoje servere i poslati broj čitatelja, otvaranja stranica.

Međutim, neki takav rasplet ne žele čekati jer samo nakladnici vlasnici pojedinog portala imaju precizan podatak o čitanosti svog medija, dok za ostale moraju tražiti podatke od agencija koje ne barataju stvarnim, već procijenjenim podacima. Ti podaci, za razliku od računalnog programa, koji mjeri čitanost putem matičnog servera svakog pojedinog portala, temeljeni su na raznim algoritmima kojima agencije pokušavaju doći do podataka sa servera pojedinih nakladnika, kada to već ne mogu izravno. 

Može se tako tvrditi da će županija i gradovi nakon natječaja prvi i jedini doznati stvarnu snagu pojedinog portala, jer će im portali koji se javljaju na javni poziv morati dostaviti te podatke.

Dok se takvi, stvarni i jedini pouzdani podaci ne prikupe, nekima je stalo da svoju poziciju nabildaju unaprijed, prema procjenama. Dok slavlje i samohvala traju, možda se nekome od važnih vladara proračunskih kesa to ureže u podsvijest. A možda neke stvarni podaci neće niti zanimati.

Bilo kako bilo, ključno je pitanje zašto pojedini portali imaju potrebu javno iznositi procijenjene podatke agencija, umjesto objaviti podatke o čitanosti s vlastitog servera i pozvati bilo koga tko provodi javni poziv da ih, ako to želi i sam provjeri.

To je isto kao kada bi Ministarstvo financija umjesto konačnih podataka o rastu ili padu BDP-a za npr. 2020. godinu, objavilo procjenu neke financijske agencije o BDP-u za 2020., premda za tu godinu već postoje konačni i relevantni podaci.

Klikni.hr se ne bavi konkurentima. Nama je svaka konkurencija dobrodošla jer nas tjera da budemo još bolji. Priznajemo, radije bismo igrali Ligu prvaka nego 3. HNL.

Ne bavimo se time jesmo li prvi, drugi ili sedmi, a da pri tome skrivamo brojeve sa svog servera.  Nama su važni naši čitatelji, zato se svaki dan trudimo biti bolji nego što smo bili jučer i sretni smo što ih je danas 30% više nego prije tri mjeseca. Hvala im na tome.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!