Zagovaratelji radne nedjelje ne odustaju, uzeli su turiste za taoce

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Dva neradna rada zaredom najveća su prijetnja hrvatskom turizmu, a Hrvatska bi Dan pobjede trebala slaviti klizno, tako da nikad ne bude u subotu zbog neradne nedjelje. Zaključci su to koji se nameću nakon iznenadne ljetne teme koja je preplavila hrvatske medije i društvene mreže, a svodi se na to da naši turisti neće imati gdje kupiti paštetu dva dana zaredom, zato što se Dan pobjede i domovinske zahvalnosti i Dan hrvatskih branitelja slavi u subotu, a nedjelja je neradni dan.
Naši turisti valjda bi još nekako i mogli preživjeti neradnu subotu, ali neradna nedjelja ih je svakako dotukla, poručuju mediji, a sve je popraćeno brojnim fotografijama turista koji se čude dok drže kvaku od trgovine, a ne mogu otvoriti vrata.
Na stranu to što nisu baš sve trgovine mješovitom robom u Hrvatskoj bile zatvorene u subotu, a pogotovo ne u nedjelju, samo ih je bio malo veći izazov pronaći. Iako su u internetsko vrijeme takvi izazovi gotovo pa smiješni.
Zabrinjavajuće je to što dobar dio medija hrvatske turiste i dalje predstavlja kao goste niske platežne moći kojima će čitavo ljetovanje propasti zbog dva dana smanjene dostupnosti robe široke potrošnje. Usto, i hrvatski turizam u tom slučaju svodi se na supermarkete, pekare i kioske.
Hrvatska već odavno, a pogotovo nakon COVID pandemije, nije jeftina destinacija za masovni turizam. Uostalom, oni koji rone krokodilske suze zbog toga što turisti nemaju gdje kupiti paštetu dva dana zaredom najčešće su isti oni koji rone suze zbog masovnog turizma kojeg infrastruktura pitoresknih jadranskih mjestašaca ne može podnijeti.
Sve svjetske destinacije teže onom turizmu u kojemu se gostu ispunjava svaka želja, ali svaka od tih želja ima svoju cijenu. Konkretno, u turističkim destinacijama koje, primjerice, nemaju dovoljno hotela, sve trgovine imale su zakonsku mogućnost raditi u subotu, bez obzira što je praznik. Hoće li raditi u nedjelju ili ne, odlučuju same trgovine koje imaju mogućnost nedjeljnog rada čak 16 tjedana godišnje, dovoljno da pokriju turističku sezonu.
Ako je već subota bila neradna, a uprava trgovine procijenila je da postoji dovoljno kupaca da otvore svoja vrata i nedjeljom, odluka je bila vrlo jednostavna i na zadovoljstvo svih.
Mogućnost izbora postoji, iako se kritičarima nimalo ne uklapa u narativ.
Pogotovo ne kada koristiš turiste kao taoce u bitci za povratak radne nedjelje.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!