Učiteljica iz Rovišća na seminaru u Finskoj. Evo kakav je tamo školski sustav…

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Tijekom cijele školske godine OŠ Rovišće nastavlja i razvija uspješan projekt pod nazivom EQUAL, u sklopu Erasmus+KA1 projekta koji je financiran sredstvima Europske unije. Jedan od ciljeva projekta je i edukacija učitelja na raznovrsnim seminarima diljem Europe.

U sklopu Erasmus+KA1 projekta i organizacije Europass Teacher Academy, profesorica Renata Zemčak sudjelovala je u travnju ove godine na međunarodnoj edukaciji za učitelje u Helsinkiju u Finskoj.

-Predavanja i radionice održavale su se u Osaamistehdas workshop, Centru za edukaciju i stjecanje znanja u centru Helsinkija. Tema seminara bila je Uvod u finski školski sustav na kojemu su se mogle saznati korisne informacije o finskom školskom sustavu i tajni njihova uspjeha. Seminar je trajao 6 dana tijekom kojih su učitelji iz cijele Europe, uz razne primjere dobre prakse, radionice i predavanja, planirali nastavne satove, određivali smjernice nastave i naučeno implementirali u praksu – navela je Zemčak i nastavila.

Razvijanje sposobnosti

-Finski učitelji i finske škole uživaju veliku podršku lokalne zajednice, slobodu i neovisnost u kreiranju nastave što konačno prenose na djecu. Razvijaju kreativnost djece, potiču ih na kritičko razmišljanje i pronalaženje rješenja nekog problema. Naglasak u radu s djecom je razvijanje njihovih sposobnosti, vještina i jačanje dobrih strana djeteta. U Finskoj je vrlo bitna pozitivna pedagogija, poticanje svih na obavljanje zadataka, motiviranje ka postizanju cilja. Rad u grupama, vršnjačko pomaganje potiče učenike na suradnju i zajedničko postizanje određenog cilja. Takvim pristupom razvija se i rodna ravnopravnost još od najranije dobi učenika – kaže Zemčak i dodaje.

-Finski školski sustav orijentiran je modernome, ulažu u djecu i mlade koji čine budućnost te države. Unutar školstva jako puno ulaže se u STEAM predmete, robotiku, programiranje. Škole su moderne, opremljene i šarene, vesele kako bi se djeca što bolje osjećala u njima. Finci jako puno vremena provode van učionica, u prirodi. Djecu od malih nogu uče orijentaciji u šumi, pronalaženju tragova, istražuju biljke i životinje, analiziraju, uspoređuju, donose zaključke. Odmore provode u igri na školskom dvorištu, veselim hodnicima ili učionicama namijenjenim slobodnom vremenu, npr. mogu igrati PlayStation ili raditi neki ručni rad, poput nakita ili modeliranja. Za razliku od hrvatskog sustava, ništa nije strogo definirano i zadano, sve se može mijenjati za dobrobit djece i nastave – priča Zemčak.

Inače, učiteljica Zemčak slobodno vrijeme provela je u istraživanju grada i znamenitosti Helsinkija i otkrila da su Finci jako topli i srdačni ljudi te da su Finci narod koji zna i voli uživati u svakom slobodnom trenutku. Odlično govore engleski i, ako mogu, pomoći će u svakom trenutku. Helsinki je pun prekrasnih turističkih atrakcija poput Suomenlinna sea fortress, izletišta, parkova. Finska kuhinja se bazira na ribi, lososu i mesu sobova. Bilo je prilike isprobati tipičnu finsku kuhinju, posebno na lokalnim tržnicama u kojima se kuha tradicionalno jelo – navela je.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!