Učiteljice zamjenjuju kineziolozi? ‘Svaka im čast, ali nemaju pristup kao učiteljice razredne nastave’

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Tek je drugi mjesec 2023. godine, a novosti vezane za školstvo ne prestaju se nizati. Tako se ovih dana pojavio plan Ministarstva znanosti i obrazovanja prema kojem će učiteljice razredne nastave biti oslobođene obveze održavanja nastave tjelesne i zdravstvene kulture.

Učenicima od prvog do četvrtog razreda ipak neće biti uskraćena nastava tjelesne i zdravstvene kulture jer isti predmet učenicima će predavati magistri kineziologije.

Kako bi se isti plan realizirao u sljedeće četiri godine u školama bi se trebalo zaposliti oko 1500 kineziologa. Od ove jeseni, kada je predviđeno da eksperimentalni program cjelodnevne škole krene u 50-ak škola odabranih javnim pozivom, u njima bi trebalo zaposliti prvih 50-ak kineziologa. Kineziološki fakulteti u Republici Hrvatskoj, te Hrvatski kineziološki savez podržali su nastojanje MZO-a.

Da se ne radi o ozbiljnoj ideji, smatra Mirjana Popić, povjerenica Hrvatskog sindikata učitelja za Bjelovarsko-bilogorsku županiju te učiteljica razredne nastave u OŠ Trnovitički Popovac.

– Za sada je to neka ideja koja i nije baš vezana uz Ministarstvo i planove koje oni imaju s nama. To je nešto neprovjereno što je izašlo u javnost, pretpostavlja se od koga, ali neću imenovati. Uglavnom, to sada nije plan niti se o tome razgovara. Mislim da su učitelji i učiteljice ti koji su itekako educirani te su položili sve metodike da mogu raditi s malom djecom. Svaka čast profesorima, ali oni su više za rad s djecom viših razreda osnovnih škola i u srednjim školama. Dakle, nemaju taj pristup i metodike kao učiteljice razredne nastave, a osobno smatram da mi ni nemamo toliko profesora koji bi radili. Tjelesni više nije na nivou igre, imamo pravi tjelesni, a stvar je uvijek i u tome koliko su naše škole odnosno dvorane opremljene. Sve u svemu, koliko ja znam, ništa se po tom pitanju na nivou Ministarstva ne radi i ne govori – rekla je Popić.

Ipak, ministar Radovan Fuchs komentirao je novost koja će biti uključena u eksperimentalni program, a vezana je za tjelesnu i zdravstvenu kulturu.

– To ne znači da učitelji razredne nastave nisu izvodili taj predmet kako treba. Oni neće ostati bez svoje satnice, dapače imat će punu satnicu, nema razloga za bojazan – naglasio je Fuchs.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja nedavno je raspisalo i javni poziv za izbor kandidata za članove Radne skupine za rad u sklopu eksperimentalnog programa osnovne škole kao cjelodnevne škole u segmentu kurikuluma. Prema tom javnom pozivu, temeljna zadaća radne skupine bit će, među ostalim, i rad na novom predmetu Praktične vještine.

Riječ je o obveznom predmetu koji bi se u okviru eksperimentalne cjelodnevne škole od iduće školske godine izvodio u 50 eksperimentalnih škola jednom tjedno od 1. do 4. razreda i kojeg bi u izabranim školama trebale izvoditi učiteljice/učitelji razredne nastave koji bi prošli edukacije. Jutarnji je doznao da bi osnovni elementi novoga kurikuluma za Praktične vještine biti Samostalnost i briga o sebi, Sigurnost, promet i prva pomoć, potom Dizajn i izrada rukotvorina (i ostalih proizvoda), Dom i okruženje kućanstva, Financije (i ekonomija) te Participacija i poduzetništvo.

– Ne radi se o lošoj ideji, ali ne znam gdje bi se to smjestilo u satnicu jer naša djeca su već pretrpana sadržajima i oni jako dugo borave u školama – kaže Popić.

Nova brojna pitanja pojavila su se iznad glava prosvjetara, zato su iz Ministarstva znanosti i obrazovanja poručili da će detaljan koncept cjelodnevne škole, uključujući i javni poziv za eksperimentalnu provedbu, biti predstavljen u narednim tjednima.

Foto: Ilustracija


PODIJELI S PRIJATELJIMA!