Jedni se pripremaju, drugi odustaju: Provjerili smo kakva je situacija s cjelodnevnom nastavom u BBŽ-u

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Češka osnovna škola Josip Ružička Končanica i Osnovna škola Mato Lovrak iz Velikog Grđevca jedine su škole u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji koje su se prijavile za program cjelodnevne nastave, eksperimentalni projekt Ministarstva znanosti i obrazovanja. Projekt je to koji od svojih početaka, izaziva podijeljene osjećaje kod roditelja, učenika pa čak i samih zaposlenika škola, diljem Hrvatske. Ne čudi zato da i Češka osnovna škola u Končanici razmatra izlazak iz eksperimentalnog projekta.

Proteklih su dana roditelji učenika Češke osnovne škole u Končanici donijeli potpise prikupljene kroz peticiju protiv ulaska končaničke škole u taj projekt. Naime, još su ranije izrazili nezadovoljstvo ulaskom u taj projekt, a sad su ga i pokazali putem peticije ravnatelju, županiji i Ministarstvu. Kontaktirali smo ravnatelja, Jaromira Vrabeca da vidimo kakva je situacija i odustaju li zbog toga od ulaska u taj projekt.

– Mi još uvijek očekujemo razgovor s Ministarstvom, jer smo mi manjinska škola i po samoj svojoj definiciji imamo dužu nastavu, više sati za učenje manjinskog jezika. Još se ne zna kakav je eksperimentalni plan za manjinske škole, a nema ni roka do kad ćemo znati te informacije. No, dok ne dogovorimo s Ministarstvom program za manjinske škole, mi nećemo ući. Vidjet ćemo što će biti kada se dogovorimo, no ovako kako je, ako bi se plan za ne-manjinske škole primjenjivao na manjinske škole, naši bi učenici imali predugo nastavu, a to ne želimo – poručio nam je Vrabec.

U Velikom Grđevcu rade na završnim pripremama

Provjerili smo i kakva je situacija u Osnovnoj školi Mato Lovrak Veliki Grđevac. Njima je odobren ulazak u Eksperimentalni program “Osnovna škola kao Cjelodnevna škola”, već su nekoliko sastanaka odradili u Ministarstvu, a njihovi učitelji trenutno svoje znanje podižu na višu razinu.

-Učitelji naše škole ovaj tjedan sudjeluju na edukacijama i stručnim usavršavanjima u Osijeku za uvođenje novih predmeta Praktične vještine, Prirodoslovlje, Društvo i zajednica, Svijet i ja i Informacijske i digitalne kompetencije. Svi učitelji razredne nastave i učitelji koji predaju predmete u jezično – komunikacijskom, matematičkom i prirodoslovnom području sudjelovali su na online edukacijama za program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja – pojašnjava nam Marina Balen, ravnateljica škole.

Na razini škole napravili su troškovnike radova i potrebne opreme za koju će nadležno Ministarstvo raspisivati javnu nabavu. Zaposlit će i dodatne stručne suradnike, a trenutno čekaju odluku o ustroju razrednih odjela. Za sada, zadovoljni su kako prolaze pripreme za projekt.

-Povratne informacije i dojmovi učitelja sa stručnih usavršavanja su izuzetno pozitivne. Edukatori su stručni, pripremljeni, odlični motivatori i otvoreni za brojna pitanja. Predavanja i radionice su sadržajno kvalitetne s nizom praktičnih primjera, izrada godišnjih izvedbenih kurikuluma, primjerima aktivnosti, vrednovanja i drugog – pojašnjava Balen.

Što kvalitetnije obrazovanje 

Svaka škola koja sudjeluje u programu će uz ulaganja u radove i opremu ostvariti i Male darovnice do 20.000 EUR po školi, ovisno o njezinoj veličini. Male darovnice ostvaruju se kroz program međusobnog umrežavanja CDŠ škola s ciljem razmjene iskustava i primjera dobre prakse u implementaciji Eksperimentalnog programa. Za provedbu B1 i B2 programa ostvarit će u Velikom Grđevcu sredstva za osiguravanje programskih, kadrovskih i materijalnih uvjeta. Za velikogrđevačku školu su predviđena sredstva do 50.000 € koje će se ostvariti projektnom prijavom na Javni poziv za svaku godinu provedbe.

-Učinit ćemo sve kako bi učenicima omogućili kvalitetnije obrazovanje, pomoć i podršku u svim programima, a potrudit ćemo se i omogućiti dodatne programe u B2 dijelu u suradnji s udrugama i klubovima. Na početku nove školske godine organizirat ćemo dodatne roditeljske sastanke kako bi sve planove prezentirali roditeljima – zaključuju iz velikogrđevačke osnovne škole.

Ovaj tekst sufinanciran je od strane Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!