U Bjelovar stižu novi vlakovi, a doznajemo i planirani dovršetak ‘uklete pruge’

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Iako je pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec u promet puštena prije gotovo pola desetljeća, Bjelovarčani i dalje mogu samo sanjati o putovanju od centra Bjelovara do centra Zagreba vlakom za manje od sat vremena. Ipak, nazire se svjetlo na kraju ovog vremenskog tunela pa bi željeznička renesansa u dogledno vrijeme trebala doputovati u Grad sira.

Vlakom na autobus

U današnje vrijeme, putnicima koji putuju radnim danom do Zagreba, u najboljem slučaju putovanje će trajati sat i 15 minuta, a u prosjeku oko sat i pol. Vikendom će im se situacija dodatno zakomplicirati jer će u Gradecu napuštati vlak i do Dugog Sela putovati autobusom. Razlog tomu je rekonstrukcija postojećeg i izgradnja novog kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Križevci, projekta koji čak i za hrvatske prilike notorno kasni.

Ugovor za izvođenje radova težak 164,6 milijuna eura HŽ infrastruktura potpisala je još potkraj travnja 2016. godine, a radovi obuhvaćaju i dionicu od Gradeca do Sesveta koja se koristi i za putovanje na relaciji Bjelovar – Zagreb. Stoga, nakon „pruge zvane čežnja”, kako smo nazivali prugu Sv. Ivan Žabno – Gradec, dionicu od Križevaca do Dugog Sela bez imalo grižnje savjesti možemo prozvati „ukletom prugom”, s obzirom da radovi nisu dovršeni niti osam godina nakon što su započeli.

Iscrpljene zalihe strpljenja

Kada se gradila pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec, spominjalo se da će putovanje od centra Bjelovara do centra Zagreba trajati 50-ak minuta, ali i da će vlakovi voziti češće te da će zbog toga bilogorska metropola u punom smislu postati predgrađe Zagreba. To obećanje još uvijek nije ispunjeno, no ipak, ministar prometa Oleg Butković u nedavnom intervjuu Jutarnjem listu odgovorio je da je na relaciji Dugo Selo – Križevci dovršeno oko 80 posto radova te da bi radovi u potpunosti trebali biti dovršeni do kraja iduće godine.

Stižu baterijski vlakovi

I dok putnici vlakom na relaciji Bjelovar – Zagreb crpe svoje posljednje zalihe strpljenja, dobra je vijest i da bi ove jeseni u grad na Bjelovackoj trebao stići i prvi baterijski vlak.

Naime, postojeće kompozicije, popularni “Plavci”, stari su 40-ak godina, a iako su redovito održavani, što se komfora tiče ne mogu se mjeriti s novim baterijskim vlakovima.

Podsjetimo, bjelovarsko-bilogorski župan Marko Marušić najavio je dolazak baterijskih vlakova na relaciji Bjelovar – Zagreb još potkraj 2022. godine nakon jednog od sastanaka s ministrom Butkovićem i direktorom HŽ putničkog prijevoza Željkom Ukićem, što je rezultat uspješne suradnje državne i regionalne razine vlasti.

Među zasposlenicima HŽ-a novi vlak već je dobio nadimak „Duracelko”, a očekuje se da će se u Bjelovaru po prvi puta pojaviti u rujnu, a biti pušten u redoviti promet u listopadu ili studenom.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!