Posljednji mjeseci u godini najkobniji za promet: Pazite na sebe i druge kako ne bi bili dio crne statistike

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Statističko praćenje broja prometnih nesreća, iz godine u godinu, pokazuje da se upravo u mjesecima krajem godine dolazi do povećanog konzumiranja alkohola, povećanog kretanja pješaka, odlaska građana na godišnje odmore, dolaska naših državljana koji su na privremenom radu u inozemstvu i općenito povećanog domaćeg, ali i tranzitnog prometa na cestama, povećava i broj prometnih nesreća i stradavanja u njima.

– Istaknula bih da su se prošle godine u razdoblju od listopada do prosinca dogodile 4 prometne nesreće u kojima su 4 osobe poginule. Uz njih evidentirano je još 59 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i 133 s materijalnom štetom – kaže policijska službenica PU bjelovarsko-bilogorske Sandra Pavlek.

Dominantan razlog stradavanja u prometnim nesrećama su upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), kao i nepoštivanje prednosti prolaska, dok se prema vrstama nesreća radilo o slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.

– Za napomenut je da je tijekom ove godine postotak vozača koji su prouzročili prometne nesreće u alkoholiziranom stanju iznosi 20,8 %, što predstavlja povećanje u odnosu na isto razdoblje prošle godine, odnosno 1/5 prometnih nesreća dogodila se za vrijeme vožnje pod utjecajem alkohola, od kojih polovina pod koncentracijama većim od 1,5 promila – dodaje Pavlek i napominje kako vožnju treba prilagoditi uvjetima.

– U ovo doba godine, noćni uvjeti vožnje započinju ranije i traju duže u jutarnjim satima. Međutim istovremeno, u tim ranim večernjim i jutarnjim satima na cestama je još uvijek dosta pješaka i biciklista. Jedan dio njih ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem – dodaje i skreće pažnju ostalim sudionicima u prometu da budu oprezni.

– Bicikliste i vozače osobnih prijevoznih sredstava dodatno upozoravamo kako je Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti (magla), na biciklu i osobnom prijevoznom sredstvu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani vozila te da vozači osobnih prijevoznih sredstava na glavi moraju nositi zaštitnu kacigu i kretati se biciklističkom stazom ili trakom u smjeru kretanja – priča i dodaje da vozači osobnih prijevoznih sredstava, ako biciklistička staza ili traka ne postoji, se mogu kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.

Kada ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom ili trakom ili površinama namijenjenim za kretanje pješaka, pojašnjava Pavlek, mogu se kretati dionicama županijskih, lokalni i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina ograničena na 50 km/h ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom, krećući se što bliže desnom rubu kolnika. Vozač osobnog prijevoznog sredstva koji se kreće biciklističkom stazom dužan je pri prelasku kolnika obratiti pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju te kolnik prelaziti nakon što se uvjeri da to može učiniti na siguran način.

Vozač osobnog prijevoznog sredstva koji se kreće biciklističkom stazom dužan je prije stupanja na kolnik ceste koju namjerava prijeći, kada biciklistička staza preko kolnika nije označena, zaustaviti osobno prijevozno sredstvo i gurati ga kao pješak preko obilježenog pješačkog prijelaza ili kolnika ceste.

Savjeti za kišne uvjete:

-kod prvih kiša, zbog miješanja vode, ulja i nečistoće, sloj ceste je sklizak te prijeti velika opasnost od proklizavanja pneumatika (guma), pogotovo prvih 30 minuta, a tada preporučujemo sporiju vožnju
-za sprječavanje proklizavanja i nošenja vozila po vlažnom kolniku vrlo je bitna kvaliteta i odgovarajući tlak zraka u pneumaticima
-na vlažnim kolnicima bitno je držati dovoljan razmak između vozila iz razloga što kod kočenja na vlažnom kolniku zaustavni put traje tri puta dulje nego na suhom kolniku
-kod vožnje u kišnim uvjetima na cestama potrebno je osim brzine kretanja vozila voditi računa i o vidljivosti odnosno kvaliteti brisača vjetrobranskog stakla; u slučajevima jake kiše brisači ponekad ne mogu ukloniti svu vodu, samim tim, vidljivost je smanjena.

Magla:

-magla je osim kiše i snijega također jedan od čimbenika smanjene vidljivosti u prometu te iziskuje posebnu pozornost; magla se spušta naglo i često neujednačene gustoće, a loša vidljivost često se javlja mjestimice; savjetujemo da u magli usporite vožnju, koristite svjetla za maglu te držite razmak između vozila.
Prilikom nastupanja loših vremenskih uvjeta na prometnicama, prije i za vrijeme vožnje, obavezno se prije informirajte o vremenskoj prognozi i stanju na cestama.
Također podsjećamo da u razdoblju od 1. studenog do 31. ožujka na motornim vozilima i za vrijeme vožnje danju moraju biti upaljena dnevna ili kratka svijetla.

Zimski uvjeti:

-pravovremeno pripremite svoja vozila za sudjelovanje u prometu u zimskim uvjetima
-na vozilu koje se nalazi vani prekrijte vjetrobransko staklo
-poželjno je kod sebe imati sprej za odmrzavanja bravica i nikako pri niskim temperaturama nije poželjno povlačiti ručnu kočnicu
-kada na cesti ima leda ili rastopljenog snijega potrebno je izbjegavati nagla kočenja i ubrzanja, držati razmak između vozila, omogućiti postupno smanjenje brzine, a papučicu kočnice koristiti oprezno kako bi spriječili blokiranje kotača; u slučaju zanošenja vozila potrebno je lagano otpustiti gas, bez naglog kočenja
-s obzirom da je zimsko sunce čimbenik koji na vozača utječe na način da ga zaslijepi savjetujemo da pri ruci imate sunčane naočale.

Upozoravamo vozače da:

-u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
-ne koriste mobitel tijekom vožnje (zakonski je propisano da se ne smije koristiti bez uređaja koji omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruku);
-voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih;
-poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, snijeg, poledica, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.);
-ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno.

– Vozačima traktora, ali i drugih radnih strojeva, poruka je da ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neosvijetljenim vozilima. Osobama u automobilima da obavezno koriste sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu – kaže Pavlek i napominje da policija konstanto prati prometnu situaciju.

– Policija će kontinuirano do kraja godine nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača bicikala i osobnih prijevoznih sredstava, mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja – recidivistima. U poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge, uređaji za automatsko očitavanje registarskih pločica i drugo – zaključuje i dodaje da se u cilju što bolje sigurnosti u prometu u Policiji nadaju se da će vozači uvažiti njihova upozorenja i savjete.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!