Upoznajte Jakova, Bornu, Rafaela i Mateja! Za njih je računanje kao dječja igra

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Koliko je 67 634 + 12 328 + 14 524? Ovo je zadatak za čije bi rješavanje svakome od nas trebalo nešto vremena, no ne i malenim bjelovarskim matematičarima koji polaze Aloha program mentalne aritmetike.

Riječ je programu kroz koji njegovi polaznici uče računati prvo uz pomoć abakusa, a nakon što savladaju taj korak, abakuse zamišljaju u svojim glavama i tako rješavaju svoje matematičke zadatke. U suštini, to je računanje u glavi.

Uz osnovne računske operacije, četvorica bjelovarskih Alohovaca Jakov, Borna, Rafael i Matej s lakoćom će izračunati korijene, razlomke, decimale, postotke. Naime, upravo su ovi osnovnoškolci i prvi učenici koji je završili čitavu Aloha školu u Bjelovaru. Kako kažu, teško je reći tko je najbolji matematičar od njih četvorice, no zato će jednoglasno reći „Da, matematika može biti itekako zabavna!”.

Matematičke „supermoći”

Kako kaže učenik petog razreda bjelovarske II. osnovne škole Jakov Prebježić, sada je, u neku ruku, dobio supermoći iz matematike.

– Meni je u školi sada jako lagano. Završim prije svih pa ih čekam nove zadatke od učiteljice. Sada vidim da su zadaci jako zabavni, ali osim matematike u školi, tu su i različiti kvizovi koji su jako zanimljivi, kao druženje s prijateljima i zajedničko rješavanje zadataka – kazao je Jakov s kojim se slaže i njegov vršnjak Borna Mustač, također učenik bjelovarske II. osnovne škole.

– Sada znam zbrojiti četvero, petero, šesteroznamenkaste brojeve… Ako je neki lakši zadatak, tada ga bez problema riješim iz glave, a ako je teži, koristim abakus. To mi je super jer sada mogu jako brzo i točno računati. Lijepo je igrati se brojevima i pri tome računati – istaknuo je Borna koji je upravo u iščekivanju rezultata nedavno održanog natjecanja iz matematike Klokan.

Zadovoljan svojim novim vještinama je i Rafael Knežević, učenik sedmog razred bjelovarske III. osnovne škole.

-Učio sam računati mentalno, kao i uz pomoć abakusa. To je matematičko pomagalo koje nam pomaže da lakše računamo. Naravno, s abakusom mi je lakše nego bez njega jer mogu veće brojeve računati u manje vremena. Kada računam mentalno, u glavi zamislim abakus pa zamišljam da pomičem kuglice i tako računam. Sada sam itekako brži nego prije. Uvijek sam volio matematiku, no sada mogu puno brže izračunati zadatke. Meni je to jako zanimljivo. Što je veći broj, to mi je zanimljivije računati – naglasio je Rafael otkrivši kako u slobodno vrijeme rado rješava sudoku i minesweeper, odnosno minolovac.

Da sada čak i korijene može izračunati iz glave otkrio je učenik petog razred bjelovarske I. osnovne škole Matej Nađ.

– Ne samo da računam korijen iz glave, već brže rješavam zadatke, a znam računati i velike brojeve. Aloha mi stvarno puno pomaže. Ne znam smijem li to reći, ali uglavnom ni ne moram učiti za test iz matematike. Najbolji sam u razredu. Kada sam krenuo, vidio sam da matematika može biti zabavna pa sam na kraju i završio čitavu školu – zaključio je Matej.

Razvijanje logike kod djece

Inače, polazeći ovaj program mališani vizualiziraju abakus i pomiču kuglice pomoću naučenih pokreta kako bi riješili zadatke. Na taj način djeca intenzivno aktiviraju lijevu ili analitičku polutku mozga koje je ključna za rješavanje zadatka i desnu ili kreativnu polutku mozga koja je ključna za vizualizaciju. Rezultat takve aktivacije mozga je stvaranje većeg broja sinapsi ili neuronskih veza i, u konačnici, izgradnja jače moždane podloge za cijeli život. Cilj mentalne aritmetike nije izračunati što više zadataka u što manje vremena, već je to aktivnost uz pomoć koje se dječji mozak razvija na optimalan način.

– Predškolarcima je Aloha igra jer se počinju susretati s brojkama. Ovdje mogu osjetiti brojku. Naime, dok samo napišu, ne mogu osjetiti, no ovdje pomiču kuglice i time osjete brojeve. Njima je to zanimljiva igra, no zapravo je jako važno za učenje i razumijevanje. Kada krenu u školu, počinju učiti zbrajanje i oduzimanje, a to ih fascinira jer znaju više od svojih vršnjaka. Ubrzo znaju računati do 99 pa do 999 pa do 9999, a ako idu redovito do kraja četvrtog razreda mogu računati milijunske iznose. Imaju osjećaj supermoći, a ujedno razvijaju ljubav prema matematici. No nije bit u brojkama i računanju, već nam je cilj izvježbati mozak da razmišlja na drugi način i razvijati logiku kod djece. Nažalost, danas su djeca zaboravila logički razmišljati, a to je itekako važno za čitav život – zaključila je Aloha trenerica Martina Sabadžija Bokan.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!