Niste sigurni za koliko vam se može umanjiti plaćanje neke kazne? Policija pojašnjava!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Sukladno Prekršajnom zakonu počinitelju prekršaja se može na mjestu događaja naplatiti novčana kazna, uručiti obavezni prekršajni nalog ili prekršajni nalog, a moguće je i podnošenje optužnog prijedloga koji se dostavlja na nadležni prekršajni sud uz prethodnu obavijest počinitelju. Detalje pojašnjava Sandra Pavlek, policijska službenica za poslove prometne policije PU Bjelovarsko-bilogorske.

U slučaju naplate novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja (isto vrijedi za dostavljanje obavijesti o prekršaju za naplatu novčane kazne u roku tri dana) policijski službenik omogućava počinitelju prekršaja da plati 50% od propisanog iznosa novčane kazne. U slučaju da počinitelj plati izrečenu novčanu kaznu i trošak utvrđenja prekršaja, neće se voditi prekršajni postupak, izrečena kazna se ne unosi u prekršajnu evidenciju, a počinitelj prekršaja se ne smatra osobom osuđenom za prekršaj.

U slučaju da počinitelj ne plati novčanu kaznu, istom se dostavlja obavezni prekršajni nalog koji sadrži uputu o pravnom lijeku i protiv kojeg počinitelj prekršaja ima pravo prigovora nadležnom prekršajnom sudu u roku od osam dana po primitku, odnosno uručenja. Prigovor se podnosi u pisanom obliku putem policijske uprave, odnosno policijske postaje koja je donijela predmetni nalog u dva istovjetna primjerka.

Isto tako, počinitelj prekršaja može u roku od 8 dana po primitku, odnosno uručenja obaveznog prekršajnog naloga, platiti dvije trećine od propisanog iznosa novčane kazne te će se novčana kazna smatrati u cjelini plaćenom. Isti postupak vrijedi i kad se Obavezni prekršajni nalog ili Prekršajni nalog izdaje na mjestu počinjenja prekršaja ili se dostavlja iz policijske postaje.

Ako počinitelj prekršaja u roku od 8 dana od uručenja ne plati dvije trećine od propisanog iznosa novčane kazne i ne uloži prigovor, a prekršajni nalog postane pravomoćan i izvršan,  policija će tijelu nadležnom za ovrhu podnijeti nalog za naplatu na novčanim sredstvima počinitelja prekršaja.

U slučaju da počinitelj prekršaja u roku od 8 dana podnese prigovor na obavezni prekršajni nalog, prigovor zadržava izvršenje prekršajnog naloga, a tijelo koje je izdalo Prekršajni nalog, kad primi prigovor protiv prekršajnog naloga bez odgode će ga sa spisom predmeta dostaviti prekršajnom sudu nadležnom prema mjestu počinjenja prekršaja.

Nakon navedenog nadležni općinski sud donosi presudu i dostavlja je PP na izvršenje, odnosno da pojasnim, kada je tužitelj policijska postaja i izdaje obavezni prekršajni nalog i izrekne zaštitnu mjeru npr. oduzimanja vozačke dozvole – tada PP i izvršava mjeru.

Nadalje, sud u svojoj presudi donosi odluku o visini novčane kazne i troškovima postupka koji se plaćaju u određenom roku koji ne može biti kraći od 8 dana niti duži od 90 dana, a tek protekom dobrovoljnog roka pristupa se prisilnoj naplati.

Građani su već upoznati s pogodnosti plaćanja ⅔ kazne u određenom roku kada se smatra da je kazna u cijelosti plaćena, no ako je u određenom roku plaćen manji iznos od ⅔ kazne, novčana kazna se prisilno naplaćuje u punom iznosu, odnosno novčane kazne i troškovi postupka prisilno se naplaćuju putem Financijske agencije.

Primjer: građanin je pogrešno izračunao 2/3 kazne od 200 eura i uplatio 132,72 eura, dok je trebao uplatiti novčani iznos od 133,33 eura. Radi se o razlici od 0,61 cent. Protekom roka koji je naveden u presudi radi se pregled plaćanja te tom prilikom u sustavu stoji napomena da je prekršajni nalog djelomično plaćen te sustav automatski dostavlja predmet u Ministarstvo pravosuđa te se predmet nalazi na popisu neplaćenih kazni za osobu (Registar neplaćenih kazni), no ne do iznosa od 0,61 cent, već do punog iznosa novčane kazne koja je izrečena u presudi. U ovakvoj situaciji građanin dok ne podmiri puni iznos novčane kazne, ne može promijeniti svoje dokumente, registrirati osobno vozilo i sl.

Isto tako skrećemo pozornost gađanima da pažljivo čitaju presude Općinskog suda jer se također događa da se građanin oslobodi plaćanja troškova suda, no istome ostaje obveza plaćanja troškova prekršajnog postupka, odnosno troškova obaveznog prekršajnog nalog izdanog od policije.

Pogoršanje prometne statistike

 

Nadalje, policija skreće pažnju na izvješće o pogoršanju stanja sigurnosti cestovnog prometa, odnosno u razdoblju od siječnja od travnja 2023. godine došlo je do pogoršanja stanja sigurnosti jer su evidentirane 4 prometne nesreće s poginulim osobama što je povećanje za 100 % u odnosu na isto razdoblje 2022. godine. Ukupno je evidentirano 196 prometnih nesreća, što je smanjenje za 10,9 % u odnosu na isti period 2022. godine. Evidentirano je 56 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama, što je smanjenje za 20 %, a evidentirano je 136 prometnih nesreća s materijalnom štetom, odnosno smanjenje za 8,1 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U razdoblju od siječnja do travnja 2023. godine evidentirano je smanjenje broja težih prometnih nesreća za 13,6 % u odnosu na isto razdoblje 2022. godine.

U prometnim nesrećama na području PU bjelovarsko-bilogorske u razdoblju od siječnja do travnja 2023. godine evidentirano je smanjenje nastradalih osoba u odnosu na isto razdoblje 2022. godine za 6,7 %. Evidentirane su 4 smrtno stradale osobe što je povećanje za 100 % u odnosu na isto razdoblju prošle godine, teško tjelesno je ozlijeđeno 18 osoba, što je smanjenje za 25 %, a evidentirano je i smanjenje lako tjelesno ozlijeđenih osoba u prometnim nesrećama za 3,8 %.

U razdoblju od siječnja do travnja 2023. godine 3 osobe koje su smrtno stradale u prometnim nesrećama, preminule su na mjestu događaja, dok je jedna osoba preminula u roku do 30 dana od prometne nesreće.

Najviše prometnih nesreća je evidentirano u nedjelju (37).Prometne nesreće s poginulim osobama evidentirane su petak (1), subota (1) i u nedjelju (2), najveći broj prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama evidentiran je u nedjelju (10), dok je najveći broj PN s materijalnom štetom evidentiran također u nedjelju (25).

Najviše prometnih nesreća je evidentirano u vremenu od 18-20 sati (32). Prometne nesreće s poginulim osobama evidentirane su od 00,00-04,00 sati, 04,00-06,00 sati, 10,00-12,00 sati i 18,00-20,00 sati, najviše prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama evidentirano je u vremenu od 12,00-14,00 sati, njih 10, dok je najviše prometnih nesreća s materijalnom štetom evidentirano u vremenu od 18-20 sati i to njih 23.

Najviše prometnih nesreća bilo je zbog bočnih sudara (45), slijetanja vozila s ceste (31) i udara vozila u parkirano vozilo (26), a najčešće okolnosti koje su prethodile prometnim nesrećama bile su nepoštivanje prednosti prolaska, njih 36 i brzina neprimjerena uvjetima, njih 30 i nepropisno kretanje vozila po kolniku, njih 24.

-Istaknula bih još da je u razdoblju od siječnja do travnja 2023. godine evidentirano stradavanje 12 djece u prometnim nesrećama što je povećanje za 100 %. 12 djece je zadobilo lakše tjelesne ozlijede i to 1 kao vozač, 9 u svojstvu putnika, odnosno u automobilima svojih roditelja i 2 u svojstvu pješaka – pojašnjava Pavlek.

Na području PP Bjelovar evidentirano je stradavanje 10 djece što je povećanje za 400 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine, na području PP Garešnica evidentirano je stradavanje 1 djeteta što je smanjenje za 50 % i na području PP Grubišno Polje evidentirano je stradavanje 1 djeteta što je povećanje za 100 % u odnosu na isto razdoblju prošle godine.

– Navedenu statistiku sam iznijela zato što se društvenim mrežama šire reklame i objave o “autosjedalicama” koje su jednostavne, male i praktične. Idealne za svu djecu od 0 do 12 godina – napominje.

Članak 90. Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama propisuje obvezu korištenja sigurnosnih sjedalica koje zadovoljavaju ECE R44 ili ECE R129, odnosno moraju biti u skladu s Pravilnikom UNECE-a 44/03 ili Direktivi 77/541/EEZ ili Pravilnikom UNECE-a 129 ili drugim kasnijim prilagodbama navedenih propisa.
Ovakve autosjedalice nemaju atest i nisu sigurne za upotrebu tijekom vožnje.

– Apeliramo na građane da ne kupuju autosjedalice bez atesta jedne od trenutno dvije važeće regulative R44/04 ili R129, odnosno na školjci sjedalice mora postojati naljepnica narančaste boja koja pokazuje da je sjedalica atestirana i naravno u koju grupu spada, odnosno do koje visine i težine djeteta se koristi – zaključuje Pavlek.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!