Evo podataka pa prosudite sami! Imaju li općine premalo ili previše zaposlenih?

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Višak zaposlenih u općinama, gradovima, županijama… česta je tema brojnih građana i mještana jer svi se oni pitaju samo jedno – što ti ljudi tamo rade? Kako bismo odgovorili na to pitanje, ali i provjerili tko ima viška, a tko i manjka zaposlenih, obratili smo se svim Općinama s područja Bjelovarsko-bilogorske županije. Svi oni uglavnom imaju sličan broj zaposlenih pa kritike ne bi trebale biti preglasne, a posao koji odrađuju također je manje više sličan. Načelnici nisu uključeni u dolje navedenu statistiku.

Krenimo abecednim redom.

Berek – zaposlenih djelatnika u općini ima troje – Pročelnica JUO, Referent za računovodstvo i financije te Administrativni referent/referent za društvene djelatnosti.

Dežanovac – zaposleno trenutno četiri službenika i jedan namještenik – Pročelnica Jedinstvenog upravnog odjela, Samostalni upravni referent, Viši referent za financije i proračun, Komunalni redar i Spremač/pomoćni radnik.

Đulovac – pet zaposlenih na neodređeno vrijeme – Pročelnica Jedinstvenog upravnog odjela, samostalni upravni referent, Viši referent za financije i proračun, Komunalni redar i Spremač/pomoćni radnik. Jedna osoba zaposlena na neodređeno vrijeme na mjestu stručnog suradnika – voditelj EU projekata.

Hercegovac – zaposlenih djelatnika ima šestero – Pročelnik/ca JUO, Viši referent za društvene djelatnosti, upravne i opće poslove, Viši referent za financije i proračun, Viši referent za poljoprivredu, gospodarstvo i stambeno komunalne djelatnosti, Komunalni redar i Poljoprivredni redar.

Ivanska – zaposleno je troje djelatnika – Pročelnica Jedinstvenog upravnog odjela, Komunalni redar i Administrativni referent.

Kapela – Općina ima dva djelatnika zaposlena na puno radno vrijeme i jednog djelatnika na pola radnog vremena – Pročelnik JUO, Referent za administrativne i računovodstveno financijske poslove te Komunalni redar na pola radnog vremena.

Končanica – U Općini je troje zaposlenih – Pročelnik JUO, Referent za opće i uredske poslove i Referent za financije i računovodstvo.

Nova Rača – čeka se odgovor na upit.

Rovišće – Općina ima četiri djelatnika – Pročelnica JUO Općine Rovišće, Viši stručni suradnik za računovodstvo i blagajnu, Referent za računovodstvo i blagajnu i Komunalni redar.

Severin – čeka se odgovor na upit.

Sirač – U Općini Sirač zaposleno je šest službenika – pročelnik JUO, Viši stručni suradnik za financije, Viši referent za financije, referent za financije, Administrativni referent, Viši stručni suradnik za razvojne projekte – voditelj društvenog doma Šibovac.

Šandrovac – Općina ima petero zaposlenih – Pročelnica JUO, Referent za računovodstvo i financije, Administrativni referent, Referent komunalno-poljoprivredno-prometni redar Općine Šandrovac

Štefanje – zaposleno je troje djelatnika – Pročelnica Jedinstvenog upravnog odjela, Viši referent za opće i upravno-administrativne poslove, Voditelj vatrogasnog centra

Velika Pisanica – Općina Velika Pisanica ima četvero zaposlenih djelatnika, od toga su dvije djelatnice zaposlene na neodređeno puno radno vrijeme, jedan djelatnik je zaposlen na neodređeno vrijeme, ali na nepuno radno vrijeme (20 sati tjedno) te je jedna djelatnica zaposlene na određeno vrijeme.

– Djelatnici obavljaju širok spektar poslova: vođenje postupka i donošenje rješenja u I. stupnju, pisanje i provedba projekata, poslovni pisarnice, arhivski poslovi, priprema općih akata, izrada Proračuna i programa, priprema i organizacija manifestacija i dr., prijem stranaka, kadrovski poslovi, postupci javne/jednostavne nabave, pristup informacijama, zaštita osobnih podataka, materijalno financijski i knjigovodstveni poslovi, vođenje evidencije i briga o imovini Općine, vođenje ostalih raznih evidencija, poslovi civilne zaštite, provedba i nadzor odluke o komunalnom redu kao i drugih propisa u svezi komunalnog gospodarstva i ostalih propisa – navode.

Velika Trnovitica – Općina ima troje zaposlenih – Pročelnik JUO, Stručni suradnik za financije i računovodstvo te Administrativni referent.

Veliki Grđevac – čeka se odgovor na upit.

Veliko Trojstvo – ovom trenutku zaposlena su tri službenika i tri namještenika. Službenici obavljaju opće, administrativne, financijsko-planske, materijalno-financijske, računovodstvene, informatičke i druge stručne poslove, dok namještenici obavljaju pomoćno-tehničke poslove, pojasnili su iz Općine.

Zrinski Topolovac – Općina ima samo jednu stalno zaposlenu osobu na mjestu Pročelnice Jedinstvenog upravnog odjela te računovođu kao vanjskog suradnika koji nije zaposlenik Općine.

Svaka Općina vodi različitu, a opet istu priču. No, dokle god svoj posao obavljaju kako treba, prigovora ne bi trebalo biti. Uostalom, to ćete prosuditi sami.

Za kraj navodimo neke od obveznih i uobičajenih gore navedenih radnih mjesta.

Pročelnik/ca Jedinstvenog upravnog odjela – brine se o zakonitosti rada i akata, usko surađuje s načelnikom, predsjednikom i članovima Općinskog vijeća, predsjednicima Povjerenstava, odbora i mjesnih odbora u pripremanju dnevnog reda sjednica i radnih sastanaka te priprema potrebnu dokumentaciju; prati natječaje ministarstava i drugih fondova u svrhu apliciranja projekata i programa od interesa za lokalnu zajednicu; provodi natječaje za prodaju i zakup poljoprivrednog zemljišta, priprema obavijesti i odluke te i drugih dokumenata od važnosti za Općinu; prikuplja podatke za pripremu planova, programa i projekata te aktivno sudjeluje pri izradi istih, radi sa strankama (upiti, odgovori, objašnjenja, upute itd.) te obavlja i druge poslove po potrebi

Stručni suradnici/viši referenti za financije i računovodstvo – izrađuje financijske izvještaje; godišnji obračun proračuna; kvartalne financijske izvještaje; izmjene proračuna tijekom godine; izrađuje nacrt prijedloga proračuna; obračunava plaće, doznake te ostala materijalna prava; izrađuje statističke izvještaje; obračunava i ispisuje uplatnice za komunalnu naknadu te vodi evidencije o istom; prati i primjenjuje financijsko – materijalne zakonske i podzakonske propise; prikuplja zahtjeve i izvješća korisnika proračunskih sredstava; redovno kontira i knjiži; priprema popis imovine i inventara općine; priprema opomene i ovršne prijedloge prema dužnicima općinskog proračune te obavlja i druge poslove po potrebi.

Administrativni referent – obavlja administrativno tehničke poslove za JUO i načelnika; vodi poslove prijma i otpreme pošte, vodi upisnik zaprimljenih i izrađenih akata; vodi personalno – kadrovske poslove; prati rad sjednica Općinskog vijeća te izrađuje zapisnike i zaključke; brine o prijmu stranaka u uredu načelnika te obavlja i druge poslove po nalogu pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela.

Komunalni redar – obavlja nadzor nad primjenom Zakona o komunalnom gospodarstvu, odluka i akata kojima se regulira komunalni red jedinice lokalne samouprave, izdaje rješenja i druge akte kojima naređuje fizičkim i pravnim osobama radnje u svrhu održavanja komunalnog reda te vodi evidencije poduzetih radnji u postupku nadzora nad komunalnim redom u Općini, provodi nadzor nad korištenjem javnih površna i obavlja nadzora nad provedbom propisa o otpadu iz djelokruga jedinice lokalne samouprave, prati zakonske i druge propise u kojima je propisana nadležnost komunalnog redara te osigurava njihovu primjenu u suradnji sa neposredno nadređenim pročelnikom, obavljanje nadzora nad provedbom propisa o držanju kućnih ljubimaca.

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!