Na Svjetski dan svjesnosti o autizmu predstavljena slikovnica i prva komunikacijska ploča

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – Na današnji Svjetski dan svjesnosti o autizmu, Centar za odgoj, obrazovanje i razvojnu podršku Bjelovar predstavio je drugi dio inkluzivne slikovnice “Neobičan događaj na posve običnom igralištu” i prvu komunikacijsku ploču. Kako se prva, ali sigurno ne i zadnja komunikacijska ploča koristi, otkrila nam je edukacijska rehabilitatorica Ivana Pađan koja je izradila ploču.

– Svjetski dan svjesnosti o autizmu idealna je prilika da predstavimo komunikaciju ploču. Prva je u gradu, ali sigurni smo da nije zadnja. Sada ćemo samo razmišljati o lokacijama gdje bi bila potrebna. Ploča vrlo jednostavno funkcionira ako dijete, ali i odrasla osoba, znaju kako ju koristiti. Ona je za specifičnu populaciju, nije samo za autiste već je generalno namijenjena djeci koja imaju teškoća s govorom i komunikacijom. Ona na neki način potiče jezik zato što svi koji ju budu vidjeli uživo, vidjet će da je ispod nje i napisano što sličice znače. Korisnik mora poznavati sličice – rekla je Pađan.

Komunikacijska ploča koja se nalazi kod Centra za odgoj, obrazovanje i razvojnu podršku Bjelovar tiče se škole i dvorišta dok će neka buduća biti vezana za lokaciju gdje će se nalaziti.

– Komunikacijska ploča se sastoji od setova pitanja, uobičajenih zamjenica ili osoba koje se mogu ticati konverzacije, glagola koji su specifični za to mjesto gdje se nalazi i slično. Postoji sastrane i cijela abeceda te znamenke od nula do devet – dodaje.

Nakon predstavljanja slikovnice i ploče, održan je i okrugli stol na temu “Potpomognuta komunikacija s djecom koja imaju teškoće u spektru autizma”. Ravnateljica Centra Jasmina Vuković potvrdila je da je došlo do porasta djece s teškoćama i u vrtićima i u školama.

– Pozvali smo sve odgojitelje, odgojiteljice, stručne suradnice/ke, učitelje/ce, ravnatelje/ice naših škola i vrtića da nas slobodno dođu pitati što ih zanima jer su kod nas svi učitelji/ce edukacijski rehabilitatori. Cilj i je rane intervencije da svu djecu koju možda prije ne bismo mogli uključiti u redovni sustav odgoja i obrazovanja, sada uključujemo. Zato je dojam u javnosti, ali i u samim odgojno-obrazovnim ustanovama da je djece sve više. Došlo je do porasta djece s teškoćama i u vrtićima i u školama. Ona djeca koja bi prije dolazila k nama na odgoj i obrazovanje, sada se uključuju u redovni sustav, a k nama dolaze ona djeca koja nekad nisu bila uključena ni u kakvom obliku odgoja i obrazovanja i edukacijske rehabilitacije. Bitno je da su u društvu vidljivi jer kada nisi vidljiv, onda se ni tvoje potrebe ne mogu zadovoljiti – rekla je Vuković.

Što se tiče projekta slikovnice, izrađena je suradnjom učenika, učenica i pedagoginje Druge osnovne škole Bjelovar i Centra za odgoj, obrazovanje i razvojnu podršku Bjelovar.

– Bilo je izvrsno raditi na slikovnici. Napravili smo je jer smo željeli proširiti riječ o autizmu. Morali smo prvo osmisliti priču, a zatim radili ilustraciju po tekstu. Slikovnica je važna jer može educirati drugu djecu te im pokazati da sve možemo raditi zajedno – rekla je Nera Čičak iz 6. razreda II. OŠ Bjelovar.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!