Bjelovarčanka Andrea ima 402 tisuće pratitelja na društvenim mrežama. Koliko ona i drugi influenceri utječu na mlade?

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – Uz Svjetski dan mentalnog zdravlja, na Studijskom odjelu Narodne knjižnice Petar Preradović Bjelovar održana je Spikaonica na temu “Influenceri i njihov utjecaj na mentalno zdravlje”. Riječ influencer u engleskome jeziku označuje općenito osobu ili skupinu osoba koja ima kakav utjecaj. Ta se riječ upotrebljava i u engleskome i hrvatskome, u vezi s društvenim mrežama i popularnošću koju osoba ili skupina na njima ima; osobe koje na društvenim mrežama imaju mnogo sljedbenika. Cilj Spikaonice bio je razgovarati o problematici utjecaja influencera na mlade, njihovo ponašanje i oblikovanje stavova.

– Počela sam objavljivati sadržaje sasvim slučajno. Na društvenim mrežama su bili mjuzikli koje sam počela snimati, a pregledi su samo rasli. U 2020. godini kada je buknuo Tik Tok već sam imala oko 50 tisuća pratitelja, ali samo sam nastavila u tom tonu dok nisam došla do danas kada ih imam više od 402 tisuće – rekla je influencerica Andrea Pacadi, inače mag. kineziologije koja radi i u Dječjem vrtiću Bubamara u Bjelovaru.

Svojim dosadašnjim uspjehom Andrea je jako zadovoljna, posebno jer je influencerica postala ni iz čega.

– Najčešće snimam skečeve s mamom gdje znam glumiti i mamu i sebe, ali to je neki primjer “balkanske” mame sa čime se mogu svi poistovjetiti. Znam da puno ljudi misli da influenceri ništa ne rade već samo snime i objave sadržaj, ali zapravo je to puno više svega. Potrebno je svakodnevno snimati, osmisliti nove ideje, a ako imam suradnju s klijentom moramo se sve detaljno dogovoriti. Tu su naravno i snimanje te montaža, a iako je to samo Tik Tok video, ja se potrudim da to bude kvalitetno – rekla je Pacadi.

Smatra Andrea Pacadi da influenceri imaju veliki utjecaj na djecu i mlade, ali sve ovisi o tome koji sadržaj gledaju.

– Važno je što djeca i mladi gledaju. Krenut ću od sebe jer ja stvarno pazim što govorim i objavljujem. Znamo da će uvijek biti onih koji to ne rade i koji društvene mreže ne koriste u dobre svrhe. Onda tu ima vulgarnosti i svega, ali djeci i mladima je to zanimljivo jer su u tim godinama. Svakako kolege s kojima surađujem i ja želimo publici prikazati naš svijet na puno bolji način, a nadamo se da tako budu razmišljali i ostali – dodaje.

Na Spikaonici je kao predstavnica mladih bila i Sara Đurđević, učenica 4. razreda Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar.

– Većinom pratim influencere i to većinom one zabavne uz koje se možemo nasmijati. Smatram da na mlade imaju utjecaja, ali ne nekog prevelikog. Naravno da ima pozitivnih i negativnih sadržaja, a problem je što su ljudi uglavnom navikli gledati ono negativno. Zato mislim da bi trebali više preispitati naš način korištenja društvenih mreža. Mislim da je idealna dob da se krenu pratiti influenceri nekih 14 ili 15 godina – rekla je Sara.

Mirela Ileković, univ.spec.psih.sav., stručna suradnica psihologinja I. osnovne škole smatra da utjecaj influencera može biti velik, ali da su odrasli ti koji trebaju paziti što djeca gledaju ili slušaju, pogotovo kada su još mali.

– Ako pazimo na njih kada su mali, onda će i sami kada postanu srednjoškolci birati sadržaje koji su kvalitetniji. Problem je jedino u tome što su svakakvi sadržaji dostupni, a problem posebno nastaje ako nemamo kontrolu nad tim što nam mala djeca gledaju. Djeca su prepuštena ekranima od prerane dobi, a naravno da još nemaju razvijene stavove o tome što bi trebali gledati. Poremetio se taj balans koliko su u virtualnom svijetu, a koliko u realnom. Jasno da ne možemo maknuti društvene mreže iz naših života, ali uz dobru kontrolu roditelja, odgojitelja i ostalih, sve bi trebalo biti u redu – poručila je Ileković.

Ovaj članak sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!